Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kunnen kleine cubagoudvinkjes gebruikt worden als pleegouders

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kunnen kleine cubagoudvinkjes gebruikt worden als pleegouders

Dus je wilt Warblervink jongen onder de melopyrrha nigra's(cubaanse goudvinken) leggen?

Ik ben bang dat de jongen nogal verschillen van elkaar.

B.v. alleen de snavelvormen zijn erg verschillend.(acceptatie).
    En het aanbieden van levendvoer is misschien ook heel anders.

Maar gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis.
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Kun je ze niet met de hand groot brengen? Lijkt mij geen probleem met insecteneters. Ik denk dat die cubavinkjes niet zo'n succes zijn omdat die heel anders eten en ook anders met hun nesten en jongen omgaan volgens mij.

Opmerking

Warblervinken zijn 50% insecteneter en 50% zaadeters.

Bij mij zijn de Warblers de heledag op muggenjacht.

Ik denk dat ze dan onder een koppel Japanse Nachtegalen meer kans hebben.

Kunnen ze niet onder jou Jappen Marx?
        Groeten Michael

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
          Warblervinken zijn 50% insecteneter en 50% zaadeters.

Bij mij zijn de Warblers de heledag op muggenjacht.

Ik denk dat ze dan onder een koppel Japanse Nachtegalen meer kans hebben.

Kunnen ze niet onder jou Jappen Marx?
          Ik breng ze wel met de hand groot. De jappen mogen hun eigen kuikens eerst maar eens produceren want die hebben tot nu toe nog nooit een ei gelegd. Als ik ze niet gesext had via gendica zou ik denk dat ik weer twee mannen had

Opmerking

Hoi Populier ,

Ik bedoel de kleine cubavinkjes ( geen cubagoudvinken een missertje van mij ) maar het zijn ook geen warblervinken dat ik zou onderleggen ! het zijn poospiza torquata.

mvg

Opmerking

Sorry maar Poospiza Torquata=Warblervink.

Als je deze jongen onder kleine cubavinken wil leggen lijkt me wel een hele vreemde combi, de Warblers zijn 3x zo groot als cubaantjes.

Heb je het over de vogels van de onderstaande foto?
              Bijgevoegde Bestanden
              Groeten Michael

Opmerking

soort

eerst maar eens zeker weten wat voor soort het is. ik vind het erg onduidelijk allemaal
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                  eerst maar eens zeker weten wat voor soort het is. ik vind het erg onduidelijk allemaal
                  De soort dat ik in mijn bezit heb is de POOSPIZA TORQUATA ( vele mensen verwarren deze vogels met de POOSPIZA HISPANIOLENSIS )

De poospiza torquata zijn hele kleine warblervinkjes . Ik heb daar verleden jaar van mijn ene koppel jongen gehad , mijn ander koppel gooide de jongen uit het nest . Voor het ogenblik zitten de poospiza s die verleden jaar de jongen uit het nest wierpen met volle nest ( vandaag 1 e eitje ) , maar ik heb een koppel kleine cubavinkjes die ook met volle nest zitten ( vandaag 2e eitje ) , nu zou ik willen weten ofdat ik de poospiza s onder de kleine cubavinkjes kan laten groot brengen .

mvg pitylus

Opmerking

Ik heb zelf de Hispaniolensis en die zijn erg groot, ik wist niet dat de Torquata zo klein waren.

Zelf heb ik ook kleine cubavinken maar persoonlijk zie ik geen overeenkomsten tussen deze 2 soorten vogels.

Zelf heb ik eens 2 bloemputter jongen onder Perupaapjes gehad en die werden niet gevoerd, hele andere snavelsvormen.

Ik persoonlijk zie geen heil in jouw pleegouder plan, maar nogmaals probeer het, wie weet.

Succes in ieder geval.
                    Groeten Michael

Opmerking

De hispaniolensis is inderdaad wel de grootste van de poospiza s . De torquata is ongeveer dezelfde grote als kleine cubavinkjes , mss ietjes groter ( 1 a 2 cm ) , ik ga het alvast proberen , mss kan ik de eitjes met elkaar ruilen , ik laat het later wel eens weten hoe het afloopt .

Opmerking

ik hoop dat het goed gaat, niet geschoten is altijd mis.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                          hallo pitylus,
                          u bent natuurlijk vrij van te doen wat je wilt, toch heb ik enkele vragen ( bedenkingen )
                          (1) hebben de cubavinkjes al jongen grootgebracht,
                          (2) is het koppel ring warblervink van de zelfde ondersoort ( reden van uitwerpen van de jongen )
                          (3) de jongen van ring warblervink worden minimum 13 cm groot tegenover de maximum 10cm grote cubavink, dan spreekt men nog niet van verschillend manier van voederen
                          (1) De kleine cubavinkjes zijn vogeltjes van 2009 en hebben nog niet gekweekt , ik weet het , het is altijd een risico .
                          (2) ja ik ben 100% zeker dat deze vogels van dezelfde soort zijn .
                          (3) denk niet dat het kleine verschil in grote iets zal uitmaken , maar de manier van voederen kan inderdaad een probleem zijn , hopen maar.....

mvg pitylus

Opmerking

Working...
                          X