nu het de laatste dagen zulk mooi weer is, zet ik de blauwkoppen die binnen staan, een tijdje buiten in de zon. maar ik vraag me af, hebben vogels net als mensen, last van de zon, als je de hele tijd in de zon staat ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
zonnesteek
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
Ik zou dit zelf niet doen. Beter zet je ze onder een afdak tegen een muurtje. Ze staan erg open zo. Dat is meer iets voor hartje zomer en dan onder een boom. Ik zet mijn huiskamervogels ook buiten in de zomer met kooi en al als ik zelf buiten zit
Dat van de zon weet ik niet. Ik ga er vanuit dat ze ook schaduw moeten kunnen opzoeken. Mijn nachtegalen zitten bv nooit in de zon tegen mijn verwachting in eigenlijk. Ze lijken de zon niet zo lekker te vinden
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tonnu het de laatste dagen zulk mooi weer is, zet ik de blauwkoppen die binnen staan, een tijdje buiten in de zon. maar ik vraag me af, hebben vogels net als mensen, last van de zon, als je de hele tijd in de zon staat ?
Opmerking
-
De vogeltjes zullen het best heerlijk vinden wie niet,
Zelf zet ik ze ook vaak buiten maar zoals hierboven al gezegd, zorg ik wel
altijd dat ze een stukje hebben om in de schaduw te zitten mochten ze dat
willen. Leg gewoon altijd een stukje doek om een hoek van de kooi.
Opmerking
-
Ik weet niet of dit de vaste plaats is van de kooi als ze naar buiten mogen?
Maar ik zal ze maar wat hoger en beschutter zetten als je ze nog een tijdje wilt hebben.
Bij een kennis van mij zij de kanaries door de tralies getrokken door de eksters op het balkon.
Ik hang mijn vogels aan de schutting en moet hier echt niet bij vandaan gaan anders zitten de katten van de buren al op de kooien.
Zoals al eerder gezegd een deel even afdekken met een plankje tegen de felle zon.
Had toch meer wijsheid van je verwacht Ton, maar misschien had je zelf last van een zonnesteek.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door populierBij een kennis van mij zij de kanaries door de tralies getrokken door de eksters op het balkon.
Ik zou ze sowieso alleen buiten zetten, als je zelf ook lekker buiten bent. Dan durven roofdieren (als het goed is) niet in de buurt te komen.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking