Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Napoleonnetjes of Sint Helenafazantjes?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Napoleonnetjes of Sint Helenafazantjes?

Hallo allemaal,

Vorig jaar september ben ik begonnen met het houden van vogels en ik heb toen op een markt een (volgens de verkoper) koppel napoleonnetjes gekocht. Ik had toen nog bijna geen verstand van vogelsoorten dus wist niet dat Sint Helenafazantjes veel op Napoleonnetjes lijken.

Nu ik een aantal Sint Helenafazantjes en foto's van Napoleonnetjes heb gezien twijfel ik of de verkoper mij niet voor de gek heeft gehouden en het een koppel Sint Helenafazantjes is. Wat denken jullie?

Opmerking

Dit zijn idd St Helenafazantjes. Dat is goed te zien aan de hele fijne bestreping die ze op hun verenpakje vertonen.
      Geen Napoleonnetjes dus, maar wel hele leuke vogeltjes.

Opmerking

100% sint helana fazantjes
        nieuwe website

Opmerking

Ja ik zeg ook 110% Sint Helena Fazantjes.

Opmerking

Deze heb ik zelf ook, zijn idd St. helena's duidelijk aan de strepen/lijnen te herkennen.

Napoleonnetjes hebben deze lijnen niet en zijn egaal.

Of je voor de gek bent gehouden ligt er aan hoe je het bekijkt. De soorten lijken erg veel op elkaar en doen weinig voor elkaar onder.

Opmerking

Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt?
              Ze lijken idd veel op elkaar en zijn beide erg leuke vogels alleen zijn napoleonnen duurder toch?

Opmerking

Bedankt voor jullie antwoorden!
                Wel jammer dat men op deze manier beginners voor de gek houdt... Ik snap ook niet wat het nut is want volgens mij heb ik niet te veel betaald voor een koppel Helena's: 45 euro. Dat zou voor een koppel napoleonnetjes heel goedkoop geweest zijn, die zijn rond de 90 euro hoorde ik pas.

Nou ja, ik vind het niet erg, het zijn idd hele leuke vogels

Overigens ben ik nu wel overtuigd dat ik geen vogels meer op een markt ga halen, je weet nooit wat je krijgt en de vogels zitten er vaak heel slecht bij...

Opmerking

Helena fazantjes kosten circa tussen de 10 en 20 euro.

Gr Polly.

Opmerking

Nu wel weer,maar vorig jaar waren ze nog een stuk duurder. Op de markt zie je ze nu soms al voor 8 euro per stuk.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

Opmerking

mooie vogeltjes

Opmerking

Working...
                      X