Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Hallo ik heb een koppel tijgervinken die willen gaan broeden.
ZE bouwen steeds een nest (al 3X) maar maken het niet af.
Wat zou daar de reden van zijn?
Moeilijk te zeggen zo.
Misschien bloedluis in het nest zodat ze niet willen zitten. Wat voor voeding krijgen ze? Welke temperatuur zitten ze.
Misschien willen ze gewoon nog niet broedden, ze doen het per slot van rekening niet op commando . Als er wat meer info komt is er ook meer over te zeggen.
Heb ze dit jaar zelf ook, vind het heel mooie en leuke vogels. Mijn mannetje is momenteel bezig om in zijn broedkleed te komen dus ik verwacht op korte termijn nog niks. Ze zijn af en toe al wel aan het slepen met nestelmateriaal. Ze zitten bij mij buiten.
De tijgervinken van tegenwoordig komen waarschijnlijk van het illegale import partijtje van de laatste tijd, samen met de vele st.Helenaatjes en de wevers die je weer volop ziet zitten op de beurzen.
Dat betekent dat het dus wildvang vogels zijn en die krijg je, denk ik, niet 1,2,3 aan het broeden.
Het is wellicht handig om even rekening te houden met het feit dat vele prachtvinken, waaronder de tijgervink, gewoonlijk een of meerdere slaapnesten maken!
Amigo de los Psittacidos
Look deep into nature and you will understand everything better
Het is wellicht handig om even rekening te houden met het feit dat vele prachtvinken, waaronder de tijgervink, gewoonlijk een of meerdere slaapnesten maken!
Ik heb de tijgervinken nog niet lang maar het zijn hele rustige sociale voge's.
kan het zijn dat de zebra vinken het net gebouwde nest over nemen en dan afmaken?
Opmerking