Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tijgervinken maken nest niet af.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• tijgervinken maken nest niet af.

Hallo ik heb een koppel tijgervinken die willen gaan broeden.
    ZE bouwen steeds een nest (al 3X) maar maken het niet af.
    Wat zou daar de reden van zijn?

Moeilijk te zeggen zo.
    Misschien bloedluis in het nest zodat ze niet willen zitten. Wat voor voeding krijgen ze? Welke temperatuur zitten ze.
    Misschien willen ze gewoon nog niet broedden, ze doen het per slot van rekening niet op commando . Als er wat meer info komt is er ook meer over te zeggen.

Heb ze dit jaar zelf ook, vind het heel mooie en leuke vogels. Mijn mannetje is momenteel bezig om in zijn broedkleed te komen dus ik verwacht op korte termijn nog niks. Ze zijn af en toe al wel aan het slepen met nestelmateriaal. Ze zitten bij mij buiten.

Opmerking

Zijn ze geringt?

De tijgervinken van tegenwoordig komen waarschijnlijk van het illegale import partijtje van de laatste tijd, samen met de vele st.Helenaatjes en de wevers die je weer volop ziet zitten op de beurzen.

Dat betekent dat het dus wildvang vogels zijn en die krijg je, denk ik, niet 1,2,3 aan het broeden.
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Ja, de vogels zijn netjes geringd
        Het mannetje is nog wel jong. Zijn borstveren zijn nog niet mooi rood. De staart al wel.

Opmerking

hier het zelfde, verwacht ook nog niks de eerste tijd.

Ze krijgen ook geen nestje als ze nog niet op kleur gekomen zijn ( de man dus).

Mannetje is vol op aan het verkleuren.

groetjes

Opmerking

gewoon wachten dus? Hoe lang duurt het ongeveer voordat een man vol op kleur is? Mijn man is van begin 2009

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door V.Dijk
              gewoon wachten dus? Hoe lang duurt het ongeveer voordat een man vol op kleur is? Mijn man is van begin 2009
              Weet ik ook niet is ook het eerste jaar voor mij.

Mijn man is nu al een aardige 2 maand bezig en is nog steeds niet volledig rood.

Dus ja we zullen maar af wachten.

groetjes

Opmerking

Het is wellicht handig om even rekening te houden met het feit dat vele prachtvinken, waaronder de tijgervink, gewoonlijk een of meerdere slaapnesten maken!
                Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rupicola
                  Het is wellicht handig om even rekening te houden met het feit dat vele prachtvinken, waaronder de tijgervink, gewoonlijk een of meerdere slaapnesten maken!
                  Hoe ga je dan te werk in een broed kooi ?

Heel veel nesten op hangen of hoe ?

groetjes

Opmerking

Hoe ga je dan te werk in een broed kooi ?
                    Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Ik heb de tijgervinken nog niet lang maar het zijn hele rustige sociale voge's.
                      kan het zijn dat de zebra vinken het net gebouwde nest over nemen en dan afmaken?

Opmerking

Working...
                      X