Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drie kleuren papegaai amadine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Drie kleuren papegaai amadine

Ik heb sinds vorige week vrijdag een mooie drie kleuren papegaai amadine
    die het wel prima doet, wel apart in een andere kooi hoewel er niet zoveel bekend is over deze prachtvogel ben ik benieuwd of er nog mensen zijn die er ook een of meerdere hebben.?

Wat is jouw verhaal.?

Wat wil je weten? Ik heb/had zelf ook 2 koppels. 1 van mijn mannen is nogal een fanatiek rokkenjager en ik was te laat met ingrijpen met als gevolg dat de pop het niet overleefd heeft

Het zijn vrij veel voorkomende vogels tegenwoordig, en in tegenstelling tot wat je zegt is er toch best wel wat over ze bekend.

Opmerking

Google 3840 hits over de drie kleuren papegaai amadine, en je kan niets vinden?
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

bekend

denk dat je in een andere wereld leeft, een van de oudste prachtvinken is de driekleurpapagaaiamadine.
        maar zoals ik al vaker schreef koop eerst een boek en dan pas vogels.

Opmerking

Hier kweken ze ze massaal in de vogelwinkel dus ik begrijp ook niet goed waarom er niks over bekend zou zijn? Ik heb ze zelf nooit gehad dus ik kan je niet op weg helpen verder.

Als je de naam intoetst op google krijg je massa's artikelen met hoe ze te verzorgen en te kweken. Succes

Opmerking

Heb ze ook gehad, 1 koppel.
            Zeer levendige vogels die vrij gemakkelijk tot broedden overgaan.
            Ik deel de mening van iedereen dat er genoeg info te vinden is, van boeken tot internet.
            Ze worden ook regelmatig op mp en vmp aangeboden

Gr.

Opmerking

Waar ik woon verkopen ze deze vogel haast niet, ik heb m'n amadine bij een klein vogelwinkeltje gekocht waar ze deze toevalig hadden

Verders gaat het uitstekend met hem lekker bewegelijk eet en drinkt goed en neemt vaak een bad

Opmerking

Ik heb ook inmiddels een koppeltje.Vorig jaar had ik ook 3 koppels in de voliere.Ze deden het niet zo goed,kleine nesten van een of twee jong en vaak ophouden met voeren.Maar dat komt misschien omdat ze met meerdere soorten in de voliere zatten.
                Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Opmerking

ook ik heb inmiddels een koppel driekleuren ,
                  tevens bezit ik een koppel roodkop papagaaie amdenies
                  en ook nog een koppel waarvan de man driekleur split lutino is en de pop lutino
                  allemaal vogels van 2009 .
                  eind mei zijn deze vogels een jaar oud en gaan we de blokjes er in hangen

gr henkie

Opmerking

Succes ermee en ik zou zeggen hopelijk krijgen ze dan jongen.!

Opmerking

Working...
                    X