Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eenzijdige volle krop gouldamadine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• eenzijdige volle krop gouldamadine

Een van de jonge goulds heeft ALTIJD aan een kant zijn krop vol. Dit valt op omdat er duidelijk een dikke bult zit. Het is ook altijd aan dezelfde kant.Kan dit duiden op een ziekte? of een erfelijke fout ? Gaat dit misschien nog over en weet iemand of de vogel er last van heeft/krijgt?
    Hij doet normaal mee met de rest; eet goed,is aktief enz. Wel loopt ie altijd een beetje achter; was de kleinste in het nest, ouders voerdde hem het langst en ook nu de rest volop aan het ruien is heeft hij misschien net een nieuw veertje.
    Misschien dat iemand dit vaker heeft meegemaakt/gezien. Nogmaals hij maakt totaal geen zieke indruk, is niet te mager of te dik, hij heeft alleen aan een kant een dikke krop na het eten.
    Ben benieuwd naar jullie reaktie.

Groetjes Aussie.

niemand?????

Heeft niemand enig idee ??
    komt het nooit voor of is het een domme vraag ???? (sorry dan daarvoor)

groetjes aussie.

Opmerking

Hoi Aussie,

Kijk ff bij de volgende link: http://www.voliere.info/dgw/ en dan bij de link broeden en dan bij uitkomen.

Wellicht staat op deze site nog meer nuttige info voor je.

En domme vragen bestaan niet hoor!

Gr. Wim

Opmerking

Hallo Wim, bedankt voor het antwoord ik heb meteen ff gekeken. Gelezen dat het meeste voer in de rechterkant vd krop gaat maar dit is alleen de eerste dagen.
        Mijn gould is inmiddels 3 maanden oud, en meteen ook gekeken: het is zijn linkerkant.!Het moet ook echt voer zijn want vooral na het eten is de "bult" te zien.De rest van de tijd ziet het er normaal uit.
        Voor mij nog steeds een raadsel,heb diverse jongen vogels gehad(barmsijzen,kanarie's,zebravinken) maar dit nog niet meegemaakt.
        Ik weet ook niet of het kwaad kan....hij heeft er geen last van.

groetjes Aussie.

Opmerking

niemand weet het ??????????

Toch nog een keertje proberen: heeft echt niemand zoiets bij zijn jongen gehad ?? Hoofdvraag is en blijft: heeft de jonge gould hier last van ? (nu 3 maanden oud)of KRIJGT hij hier last mee op oudere leeftijd?????

Ik wacht de antwoorden in volle verwachting af......................

groetjes Aussie.

Opmerking

Eenzijdige volle krop Gouldamandine

Oorspronkelijk geplaatst door aussie
            Toch nog een keertje proberen: heeft echt niemand zoiets bij zijn jongen gehad ?? Hoofdvraag is en blijft: heeft de jonge gould hier last van ? (nu 3 maanden oud)of KRIJGT hij hier last mee op oudere leeftijd?????

Ik wacht de antwoorden in volle verwachting af......................

groetjes Aussie.
            Beste Aussie

Ik zat het forum na te lezen
            kwam het verhaal tegen
            Hoe is het met de vogel vergaan ???

Groetjes Glaspunt

Opmerking

Working...
            X