Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Napoleon wever nog niet op kleur.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Napoleon wever nog niet op kleur.

Hallo,
    ik heb een koppel napoleon wevers in mijn voliere zitten
    vorig jaar gekocht en prachtig op kleur
    maar nu is de man bijna het zelfde als de pop
    dat de man zijn mooie kleur verliest na de broedtijd dat weet ik
    maar waneer krijgt hij zijn mooie kleur weer terug?
    wie kan me vertellen of dit normaal is? , zo net voor de broedtijd.?
    is dit mischien een voeding gebrek?

Ja dat heeft met voeding te maken het is alweer een tijdje geleden dat ik
    ze heb gehad maar voer je ze dan zoal?

Zit hij alleen met 1 pop of meerdere poppen.
    Hoe groot is je voilere

wever is zeker geen makkelijk vogel om mee te kweken.

Opmerking

ik denk niet dat het met de voeding te maken heeft. ik denk dat er wel een goede zaad mengeling gegeven word door Peter, aangevuld met extra`s. maar dat het nog wel wat weken zal duren voordat de man gaat verkleuren. dat kan wel in juni zijn zelfs. het is gewoon nog te vroeg in het seizoen voor de wever man. kweken is inderdaad niet gemakkelijk met deze soort, maar komt wel voor hoor.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

hier begint de man weer wat kleur te krijgen maar is er nog lang niet.
        nieuwe website

Opmerking

voleire grote

mijn voliere is ongeveer 10 vierkante meter
          ik dacht dat dat ruim voldoende was

Opmerking

Deze wevers weten soms helemaal niet dat het nu de broedtijd wordt. Als dat dier uit Afrika komt zou het wel eens heel goed net andersom kunnen zijn. Ik denk dat er flink wat wevers in de omloop zijn nu die uit Afrika zijn gekomen. Mijn Mozambiquesijzen denken nu ook dat het rusttijd is en niet het begin van de broedtijd. Ze zijn net klaar met broeden. Dus het kan maar zo zijn dat die wever ergens in de zomer op kleur komt en in oktober nesten aan het bouwen is.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door monique73
              Ja dat heeft met voeding te maken het is alweer een tijdje geleden dat ik
              ze heb gehad maar voer je ze dan zoal?

Zit hij alleen met 1 pop of meerdere poppen.
              Hoe groot is je voilere

wever is zeker geen makkelijk vogel om mee te kweken.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                Deze wevers weten soms helemaal niet dat het nu de broedtijd wordt. Als dat dier uit Afrika komt zou het wel eens heel goed net andersom kunnen zijn. Ik denk dat er flink wat wevers in de omloop zijn nu die uit Afrika zijn gekomen. Mijn Mozambiquesijzen denken nu ook dat het rusttijd is en niet het begin van de broedtijd. Ze zijn net klaar met broeden. Dus het kan maar zo zijn dat die wever ergens in de zomer op kleur komt en in oktober nesten aan het bouwen is.
                ik denk dat ze van slag zijn , omdat we de klok 1 uur vooruit hebben gezet
                hahahahhahaa lol

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                  ik denk niet dat het met de voeding te maken heeft. ik denk dat er wel een goede zaad mengeling gegeven word door Peter, aangevuld met extra`s. maar dat het nog wel wat weken zal duren voordat de man gaat verkleuren. dat kan wel in juni zijn zelfs. het is gewoon nog te vroeg in het seizoen voor de wever man. kweken is inderdaad niet gemakkelijk met deze soort, maar komt wel voor hoor.
                  bedankt,Ton ,Dat je vertrouwen in me hebt

Opmerking

Working...
                  X