Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer vogels naar buiten ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Wanneer vogels naar buiten ?

Hallo,

ik heb o.a. de volgende tropische (koppels) vogels;
    Binzenastrilde, Goulds, Dornastrilde, tijgervinkjes, St. Helena's. Ze zitten nu buiten in een vorstvrij hok.

Wanneer kan ik deze vogels weer naar buiten doen de voliere in?
    Ik weet dat het nu 's nachts niet meer vriest, maar het voelt nog best wel fris aan. Kan ik ze al naar buiten of is het beter om nog even wachten.

Wat houden jullie b.v. aan (voor datum of temperatuur)?

Alvast bedankt!

Hoe warm is het in het hok? Hoe zijn de temperatuurschommelingen in het hok? of blijven deze constant? Kijk buiten is het overdag warmer dan s'nachts kunnen je vogels deze schommelingen aan denk je?
    Als het gelijk is aan de buiten temperatuur zou het kunnen zou ik zeggen. Kunnen de vogels eventueel s'nachts weer terug in het hok?

Bij mij zitten soortgelijke vogels nu buiten maar deze hebben de hele winter buiten gezeten. Ze hebben de beschikking tot een vorstvrij nachthok en daar gingen ze s'nachts in.

Gr Kornelis

Opmerking

Ik krijg ook de kriebels om wat vogels naar buiten te doen. Ze zitten bij mij echter op 15 graden dus ik wacht nog even. Kan zomaar een hele frisse periode komen. Nu hebben mijn vogels wel al 2 jaar zomer en winter buiten gezeten dus ik denk dat zij iets harder zijn dan jouw tropen.

Opmerking

De vogels kunnen idd terug in het hok, kweet alleen niet of ze zo slim zijn om dit te doen?

In het nachthok is het nu 's nachts zo'n 5 - 7 graden.

Opmerking

www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

Opmerking

ongeduldig

ja, ik lees het hier ook, iedereen word ongeduldig, ik zelf ook hoor. maar ik ga nog wat weekjes wachten. zeker tot april, en het weer wat constanter warm is. ik heb ook de nodige aanpassingen gedaan in mijn voliere. wat planten er bij, een water systeem aan gelegd. wat kunstplantjes boven in er bij. wat meer natuurlijke takken er in gemaakt, kortom, ik ben er weer blij mee. zal eerdaags wel een foto plaatsen van het geheel.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Tja leuk om te lezen dat het bij meerderen kriebelt.

Zoals gezegd heb ik een nachthok waar ze in kunnen vliegen, maar wat ik mij dus afvraag is of ze dit ook doen als het wat kouder is/wordt?
              Hebben ze dan het besef dat ze beter daar tocht-, en vorstvrij kunnen zitten?

Opmerking

Als het binnen niet kouder is dan buiten denk ik dat ze buiten blijven. Ik kan het moeilijk zeggen.
                Ik denk dat de vogels wel naar binnen gaan.
                Afgaande op de rest van de reacties zou ik toch nog even wachten, je vogels zijn het ook niet gewend natuurlijk.

Opmerking

Mijn vogels zitten binnen op 18 graden, die doe ik pas na 15 mei naar buiten.
                  Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
                    Mijn vogels zitten binnen op 18 graden, die doe ik pas na 15 mei naar buiten.
                    Ik denk dat ik die datum ook ga aanhouden. Dan zit je zeker goed.

Opmerking

Sja bij mij begint het ook echt te kriebelen, en hou ook 15 mei aan,

maar ik volg wel de weerberichten en als ik zie dat het bv 7 mei een week lang mooi weer word gaan ze een weekje eerder.

Kriebel kriebel kriebel.

Opmerking

Bij mij kriebelt het ook en ik heb het grootste deel van men vogels al buitengezet. Het gaat hier wel over kardinalen en dergelijke, deze zijn wat sterker dan de kleine tropen. Ik heb vorige week een koppel cubavinken buitengezet en deze hebben al een volledig nest gemaakt.

Opmerking

ik zit ook te wachten op beter weer
                          het verschil tusssen dag en nacht temperaturen zijn me nog te groot, vind ik,ik wil niet voor de 2e keer die fout maken
                          18 graden overdag en 8 graden s,nacht

Opmerking

Ik heb nog steeds alles binnen. Ik ben toevallig gisteravond buiten gaan zitten. Dat gaat echt niet zonder dikke trui dus mijn vogels mogen nog even wachten.

Opmerking

Baal ook als een stekker dat die nacht temperatuur zo achter blijft, wordt denk ik zo te zien een latertje dit jaar eer de vogels naar buiten kunnen.
                              Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Working...
                              X