Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke vogels meest geschikt voor broedkooi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Welke vogels meest geschikt voor broedkooi

Hallo mede-vogelliefhebbers.

Ik ben in het bezit van een gezelschapsvoliere en heb daar al mij vogels in. Nu heb ik een broedkooi getimmerd omdat ik wel eens wilde proberen om daar met een koppel in te kweken. De kooi is130 cm breed, 80 cm hoog en 40 cm diep.

Ik heb op dit moment de volgende koppels vogels:

Maskeramadines
    Gouldamadines
    Cubavinken
    Dornastrildes
    Bichenowastrildes
    Bruinborst rietvinken
    Diamantvinken
    Roodkoppapegaaiamadines

en ik zou dus graag van mede-vogelliefhebbers horen wat jullie denken wat de beste vogels zijn voor in zo'n kooi. En waarmee dus de beste kans op resultaat is.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

geschikt

al deze vogels kunnen in een broedkooi gekweekt worden, vraag is waarom je in een broedkooi wil gaan kweken bij deze vogels is het namelijk niet nodig om in een kooi te kweken tenzij je gericht wil kweken maar koppels kun je ook vormen door ze gedurende langere tijd afgezonderd per koppel apart te zetten.

Opmerking

Ik zou van deze soorten de gouldamadine kiezen, dat is de meest passieve vogel vergeleken met de andere soorten.
      Het is een prima ruime kooi, daar zal het vast in gaan lukken.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

Alvast bedankt voor jullie reacties.

De reden dat ik het doe is omdat mijn gezelschapsvoliere al redelijk vol zit en ik eigenlijk geen koppel wil verkopen.... ik dacht dus als ik nu een koppel appart zet in de kooi, dan is het rustiger in de voliere en wie weet kan ik er wat succes mee hebben in de kooi!

Opmerking

Als ik rust in mijn voliere wilde zette ik de cubavinkjes in een broedkooi. Dat kunnen hele felle rakkers zijn tijdens het broeden en de rest heeft wel voordeel aan het weghalen van die vogels uit je bestand

Opmerking

Helemaal mee eens, dan zou ik ook voor de Cubavinkjes kiezen. Erg leuke beestjes maar het kunnen echt etterbakjes zijn soms.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

Opmerking

geen last

ik heb met de kleine cubavinkjes, in de voliere vorig jaar geen last gehad. een voorbeeldig koppel zelfs.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

overal zijn uitzonderingen Ton

mijn CH kwartel haantje was bijv een heerlijk rustig beestje, hij kon bij de kuikens blijven, en ik heb hem niet 1 keer zien pikken...

Groet'n uut Drenthe

Opmerking

Het is ook nooit een "altijd-regel" met vogels.
                  Bij mij vielen de cubaatjes zelfs de veel grotere goudmussen aan.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

Opmerking

www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

Opmerking

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties!

Ik denk dat ik voor de Diamantvinken ga, die zijn toch redelijk nadrukkelijk aanwezig in de voliere ook omdat ze het grootst zijn.

Vanochtend hoorde ik vanuit het nestkastje van de Goulds al piepende geluidjes! Dus die verplaatsen is niet meer nodig!

Opmerking

Working...
                      X