Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cubavinken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Cubavinken

Bij sommige vogels mag/moet je 2 poppen bij 1 man zetten.
    Kan dit ook bij Cubavinken, of is dit zelfs aan te raden (of helemaal niet)???

Absoluut niet, het cubavinkje is echt een vogel die je per koppel dient te houden. Zodra een koppel wil broeden, wordt de overgebleven pop afgemaakt.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

En is het mogelijk als een koppel aan het broeden is het mannetje dan bij een ander popje te zetten?? Ik heb dit ooit bij rode kardinalen gedaan en dat ging perfect.

Opmerking

Dat weet ik niet, nooit geprobeerd.
        Ze zijn eigenlijk monogaam, maar hoever dat gaat, geen idee.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

Momenteel zit er thuis nog steeds een trio cubavinken samen in de voliere en dit reeds van vorig jaar juni. Het betreft hier wel de grote cubavink.
          Tot nu toe gaat alles goed en verstaan ze elkaar prima.
          Eerlijk gezegd ben ik zelf benieuwd hoe het verdere verloop zal zijn van dit trio.
          Waarom ik dit doe? Heel simpel, ergens heb ik gelezen dat dit bij grote cubavinken kan en daar ik dit jaar enkele popen op overschot heb, wil ik het wel eens proberen.

Opmerking

ik heb bij mijn koppel eens geprobeerd een extra pop bij te zetten.
            deze had naar 5 minuten bijna geen veren meer.
            dus dit ging niet goed.
            ik kan dit koppel ook niet bij andere soorten zetten daar zijn ze nogal agresief tegen.
            aleen met mijn driekleurpapegaaiamedines ging het goed maar die zijn dan ook een stuk groter.

Opmerking

Working...
            X