Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kleur van de snavel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kleur van de snavel

Ik ben een leek op het gebied van de gouldamadines en vandaar ook mijn vraag.
    Ik heb 2 koppels zitten en zie verschillen in de snavel kleur.
    Heeft dit te maken met de vererving van de kopkleur?

Hierbij even een paar foto's

Groeten Michel
    http://michelsfotosite.weebly.com

Wanneer een pop broedrijp is, heeft ze een donkergrijze snavel. Bij de man is de snavel dan feller van kleur.
    Jacoliene

Opmerking

Hallo Micheltje,

vogels met een donkergrijze snavel zijn broedrijpe poppen, en vogels met een felle rode/oranje snavelpunt zijn broedrijpe mannen.
      De blauwe mannen hebben een lichte snavel dus geen gekleurde snavelpunt.
      Gele mannen hetzelfde als wildkleur felle rode snavelpunt.

Ik moet zeggen dat ik onlangs wel wat vreemds heb meegemaakt thuis met een wildkleur witborst Pop.

Toen ik haar net had aangeschaft werd de snavel na een paar weken mooi grijs(bijna broedrijp).

Nu is ze onlangs aan het ruien gegaan en is de snavel in twee maanden tijd veranderd van lichtgrijs naar een felrode snavelpunt, waardoor ik denk dat het toch een man is.

Vind het zelf wel een vreemde kwestie maarja we zien het wel weer ik ga er binnenkort een pop bijzetten om te zien of het wel een echte man is want ik heb hem of haar nog niet zien dansen of zingen.

Groetjes Polly.

Opmerking

Ik heb ook eens een pop gehad die een snavel had gelijk een man!

Behalve aan de snavel kun je toch ook aan de kleuren zien of je te maken hebt met een man/pop?
        Borstkleur bij man feller, rugdek ook, tevens zingen de mannen ook nog eens!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door natuurbroed
          Ik heb ook eens een pop gehad die een snavel had gelijk een man!

Behalve aan de snavel kun je toch ook aan de kleuren zien of je te maken hebt met een man/pop?
          Borstkleur bij man feller, rugdek ook, tevens zingen de mannen ook nog eens!
          Sja dat klopt mede daardoor twijfel ik ook, Borstkleur Wit, Rugdek aardig mannelijk, maar zingen en dansen ho maar, vandaar dat ik nog even een pop erbij moet hebben omdat te testen, niet speciaal voor deze vogel maar wil toch al een paar poppen extra.

Gr Polly

Opmerking

borstkleur wit

op de afgebeelde fotoos is geen vogel te zien met witte borstkleur. de afgebeelde fotoos tonen twee mannen en twee poppen en wwat houdt het geschreve rugdek aardig mannelijk in????

Opmerking

Omdat die foto's van Michel zijn en niet van Polly die twijfelt of het een man/pop is!

Opmerking

Working...
              X