Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rood oor vlek astrilde - Emblema oculata

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Rood oor vlek astrilde - Emblema oculata

Hallo. Zijn er mensen in de Lage Landen die met deze vogels kweken? Ik vlieg dit weekend voor een paar daagjes naar Zuid West Australie en ga behalve op familie bezoek ook nog even langs bij een aantal kwekers. Een van de bezoekjes is bij een kweker die erg succesfull is met de kweek van deze astildes. Indien er nog vragen zijn kan ik mogelijk van dienst zijn. Groet, Kees Nieuw Zeeland.

emblema

vermoedelijk is deze vogel in al de lage landen niet te zien wel de emblema picta , ik heb nog gezocht voor je op diverse sites maar zelfs de naam komt nergens voor.
    Uitsluitend de emblema picta dus oftewel geschilderde astrilde waar behoorlijk goede kweek resultaten mee behaald worden.

Maar ik houd me aanbevolen voor enkele paartjesd om deze soort in nederland te introduseren

de nederlandse naam voor deze vogel is roodooramadine en op de site voor afrikaanse en australische prachtvinken staat eenartikel over deze vogel

Opmerking

Zal moeilijk worden met het export verbod voor inheemse vogels in Australie .
      Maar Kees als je foto's maakt of een korte beschrijving van hoe ze gekweekt en gehouden worden zou ik het graag lezen.

Opmerking

interessante soort(en)

Helaas blijkt er akelig weinig bekend over Emblema oculata en E. bella in Europese avicultuur.

Naar mijn idee zijn beide soorten niet (meer) vertegenwoordigd in Europa.

Mocht iemand weten of en in welke (geschatte) mate deze soorten in het verleden ooit zijn ingevoerd dan zou ik dat heel graag vernemen.

Er gaan overigens wel geruchten dat ze hier in Europa (voedingstechnisch) niet in leven gehouden kunnen worden.

Bovenal is het hoe dan ook nogal opmerkelijk dat de nauwverwante diamantvink het hier wel prima doet!

Aanvullende informatie vanuit land van herkomst over de prachtige soorten bella en oculata is wat mij betreft zeer welkom.
        Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

Opmerking

Hallo iedereen

heb er een foto van gevonden, schitterend vogeltje
            dus probeer zoveel mogelijk info en foto's vast te krijgen

mvg
            kris

Opmerking

Als je een foto zou kunnen maken en mailen zou ik nogal blij worden Kees.!
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

Opmerking

inderdaad een schiterend vogeltje

Opmerking

uhm ton.. zouden wij dan van een verslagje mogen genietenop allevogels.nl ????

danku
                  Groet'n uut Drenthe

Opmerking

Absoluut komt dat er dan, zeker weten!
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                      hallo,
                      in europa weinig, ( in stjechie is er een kweker van beide soorten) net als de informatie over deze vogels,
                      google; " fortunecity com emblema bella "
                      Wie mag deze Tsjechische kweker dan wel zijn???

Opmerking

ik kan het zo niet vinden op googele wie wel ik kom 3 x per jaar in tsjechie ivm fam, bezoek dus wil het graag weten

Opmerking

Vandaag heeft Henk3 weer wat van mijn foto's geplaatst waaronder de Emblema Oculata. Zie de rubriek "foto's van Kees uit NZ" Groet, Kees, Tauranga, New Zealand.

Opmerking

Erg mooie beestjes en prachtige foto's Kees.

Zoals beloofd, het artikel over deze vogels staat er nu:
                            This website is for sale! allevogels.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, allevogels.nl has it all. We hope you find what you are searching for!
                            Groet Ton,
                            www.allevogels.nl

Opmerking

Working...
                            X