Hallo. Zijn er mensen in de Lage Landen die met deze vogels kweken? Ik vlieg dit weekend voor een paar daagjes naar Zuid West Australie en ga behalve op familie bezoek ook nog even langs bij een aantal kwekers. Een van de bezoekjes is bij een kweker die erg succesfull is met de kweek van deze astildes. Indien er nog vragen zijn kan ik mogelijk van dienst zijn. Groet, Kees Nieuw Zeeland.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Rood oor vlek astrilde - Emblema oculata
Collapse
X
-
emblema
vermoedelijk is deze vogel in al de lage landen niet te zien wel de emblema picta , ik heb nog gezocht voor je op diverse sites maar zelfs de naam komt nergens voor.
Uitsluitend de emblema picta dus oftewel geschilderde astrilde waar behoorlijk goede kweek resultaten mee behaald worden.
Maar ik houd me aanbevolen voor enkele paartjesd om deze soort in nederland te introduseren
de nederlandse naam voor deze vogel is roodooramadine en op de site voor afrikaanse en australische prachtvinken staat eenartikel over deze vogel
-
interessante soort(en)
Helaas blijkt er akelig weinig bekend over Emblema oculata en E. bella in Europese avicultuur.
Naar mijn idee zijn beide soorten niet (meer) vertegenwoordigd in Europa.
Mocht iemand weten of en in welke (geschatte) mate deze soorten in het verleden ooit zijn ingevoerd dan zou ik dat heel graag vernemen.
Er gaan overigens wel geruchten dat ze hier in Europa (voedingstechnisch) niet in leven gehouden kunnen worden.
Bovenal is het hoe dan ook nogal opmerkelijk dat de nauwverwante diamantvink het hier wel prima doet!
Aanvullende informatie vanuit land van herkomst over de prachtige soorten bella en oculata is wat mij betreft zeer welkom.Amigo de los Psittacidos
Look deep into nature and you will understand everything better
Opmerking
-
-
Als je een foto zou kunnen maken en mailen zou ik nogal blij worden Kees.!Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
-
Erg mooie beestjes en prachtige foto's Kees.
Zoals beloofd, het artikel over deze vogels staat er nu:
Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking