Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Levend- en eivoer wordt niet gegeten.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Levend- en eivoer wordt niet gegeten.

Hallo,

Ik heb twee koppels goudbuikjes en een koppel oranjekaakjes waar ik mee wil proberen te broeden. Alle vogels zitten nu nog allemaal in een grote broedkooi. Ze krijgen tropenzaad, trosgierst, eivoer en buffalowormen (en natuurlijk maagkiezel en fijngrit). Nou eten ze de laatste twee soorten voer (bijna) niet. Is er een manier om de vogels te wennen aan dit voer (naast het regelmatig verstrekken)? Ik heb ze expres bij elkaar zitten in de hoop dat er een begint met het eten van het levend- en eivoer en de rest het overneemt.
    Heeft iemand tips?

Groeten

Harm

Je kunt buffalo's door het eivoer doen en dan even alleen zaad en eivoer geven. Een extra voordeel is dat de buffalo's ook van het eivoer eten, waardoor ze meer voedingswaarde krijgen.

Succes.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Hoeveel levend voer geef je? Goudbuikje en oranjekaakjes eten op zich niet heel erg veel levend voer. Ze kunnen zelfs jongen groot brengen zonder, maar het is wel beter dat ze een beetje krijgen.

Probeer anders is Diepvries pinkie's en buffalowormen. Dit wordt door onze goudbuikjes wel aardig gegeten.

mvg,
      Sibrand
      Vogels vervelen je nooit. Al is het buiten of binnen.

Opmerking

Veel dank voor jullie tips. Ik geef nu nog niet veel, heb het een paar keer geprobeerd. Morgen ga ik weer nieuwe buffalowormen halen en samen met eivoer geven. Ik wist niet dat diepvries ook werd gegeten. Ik las ergens dat vogels door het eten van levendvoer eerder in de broedstemming kunnen komen.

Opmerking

Je zou alles wat je voert eens in een bakje kunnen doen.Eivoer en tropen door elkaar met een paar buffalo,s bovenop.

groeten eddie

Opmerking

gooi er eens wat honing onder eivoer tropen houden nammelijk erg van zoet daar zijn ze dol op .
            laat ons weten wat lukt van de tips die we je gegeven hebben .

Opmerking

Geef nu in een bakje tropenzaad en eivoer door elkaar. Aan de hulsjes te zien eten ze het zaad uit het bakje. Denk dat ze ook wat eivoer binnenkrijgen. Ga woensdag buffalowormen kopen. Zal laten weten hoe het verloopt.

P.s. even een heel ander klein vraagje, wat is het verschil tussen de geelstuit-, witstuit- en normale edelzanger. Qua uitelijk weet ik het maar zijn er verschillen qua gedrag en zang? En ik zie op internet alleen maar geelstuit-, witstuit-edelzangers. Is daar een rede voor?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Harm81
                Geef nu in een bakje tropenzaad en eivoer door elkaar. Aan de hulsjes te zien eten ze het zaad uit het bakje. Denk dat ze ook wat eivoer binnenkrijgen. Ga woensdag buffalowormen kopen. Zal laten weten hoe het verloopt.

P.s. even een heel ander klein vraagje, wat is het verschil tussen de geelstuit-, witstuit- en normale edelzanger. Qua uitelijk weet ik het maar zijn er verschillen qua gedrag en zang? En ik zie op internet alleen maar geelstuit-, witstuit-edelzangers. Is daar een rede voor?
                Hoi Harm,
                de witstuit is de gewone edelzanger,grijs met witte stuit
                de geelstuit is een ander verhaal,hier zijn verschillende ondersoorten van alle met een gele stuit maar met een grote of kleine keelvlek of geen keelvlek en verschil in grootte.
                de zang is ook verschillend, moeilijk uit te leggen maar andere tonen en andere melodie en harder of zachter/scheller.
                kijk eens op de serinussite dan wordt een hoop duidelijk www.serinus-society.eu
                Mvg,
                kingfisher
                Mvg,
                Kingfisher.

Opmerking

Dank voor de informatie! Erg verhelderend! Ik zag op de site niks staan over zang. Ik begrijp dat voorkeur erg persoonlijk is maar hoorde en las dat de zang van de normale edelzanger als mooier wordt ervaren dan de zang van de geelstuitedelzanger. Klopt dit?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Harm81
                    Dank voor de informatie! Erg verhelderend! Ik zag op de site niks staan over zang. Ik begrijp dat voorkeur erg persoonlijk is maar hoorde en las dat de zang van de normale edelzanger als mooier wordt ervaren dan de zang van de geelstuitedelzanger. Klopt dit?
                    Wat betreft de zang:Ik begrijp dat voorkeur erg persoonlijk is,je zegt het zelf al.
                    Ik zelf vind dus de zang van een geelstuit en dan met name de reichenow(geelstuit)edelzanger mooier.
                    mvg,
                    kingfisher
                    Mvg,
                    Kingfisher.

Opmerking

Ik geef al een tijdje de buffalowormen samen met het eivoer wat ik in de dierenwinkel heb gekocht. De eerste keer waren alle buffalowormen weg, nu kijken ze er haast niet meer naar om. Ik geef er geregeld zaad bij om ze te lokken naar het bakje, dit eten ze wel. Ik hoop dat ze ook wat eivoer opnemen.
                      De vogels zitten nog steeds samen in een kooi, dit deed ik in de hoop dat ze elkaar zouden 'aansteken' om het voedsel op de nemen. Nu wil ik ze binnenkort per koppel onderbrengen in een broedkooi.
                      Hoop dat ze toch kleine beetjes hebben leren eten. Is universeelvoer nog een idee?

Opmerking

Working...
                      X