Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Help!!

Wie kan mij vertellen wat mijn jonge forbes papegaai amandine heeft.
    Ik heb pas een jong koppel forbessen aangeschaft, ze waren net door de rui.
    Ze waren echt in topconditie.
    Nu is de pop heel erg in de rui en ziet er niet echt topfit uit, heeft veel moeite om normaal van stok naar stok vliegen.
    Ik heb het idee dat ze iets te kort komt.
    Wie kan mij helpen?

BvD

Oorspronkelijk geplaatst door mienanemoon
    Wie kan mij vertellen wat mijn jonge forbes papegaai amandine heeft.
    Ik heb pas een jong koppel forbessen aangeschaft, ze waren net door de rui.
    Ze waren echt in topconditie.
    Nu is de pop heel erg in de rui en ziet er niet echt topfit uit, heeft veel moeite om normaal van stok naar stok vliegen.
    Ik heb het idee dat ze iets te kort komt.
    Wie kan mij helpen?

BvD
    Moeilijk hoor, om er op deze manier iets van te kunnen zeggen. In ieder geval zou ik de vogel in een ziekenkooitje plaatsen. Of, als je dat niet hebt, in een verwarmd vertrek. Het is een jonge vogel zeg je dus zal legnood wel niet de oorzaak zijn. Houd ook de mest in de gaten. Als die niet goed is - waterig en stinken- zou je een toch moeten overwegen een goede dierenarts in te schakelen en de mest te laten onderzoeken. En wacht daar niet te lang mee.
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

De rui van papegaai amadines is soms nogal heftig, en kan leiden tot (tijdelijk) verfrommelde verenpakjes en slecht kunnen vliegen wegens veel vleugelpennen halverwege.
        Vang de vogel eens en kijk eens of de vleugelpennen compleet zijn of dat er veel missen en/of gebroken zijn
        Sommige papegaai amadines zijn uitbundige baders, maar er zijn er ook die absoluut niet in een badhuisje willen gaan, mogelijk is het verenpakje daardoor uitgedroogd en uiteindelijk wat pennen afgebroken.
        kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

Opmerking

Working...
        X