Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help rijstvogel gewond

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• help rijstvogel gewond

toen ik vanmiddag (net) de voillere inliep zag ik bloed op een tak zitten
    toen bleek dat een rijstvogel aan zn rechter poot middelste teen een wondje heeft, ik zie er verder niets raars aan, maar mn broertje dacht dattie geen nagel meer zag
    wat te doen met 9 graden vorst vannacht?
    alle 9 vogels in het nachthok doen van 75 cm bij 75 cm bij 1 meter (de rijstvogel zit normaal altijd buiten) misschien of gewoon zo laten?

ps ik heb geen idee hoe het komt, ze hebben nooit ruzie, en naar mijn weten is er ook niets scherps in de voilere

naar binnen doen en even kijken of de nagel er nog aan zit als hij er half los aan zit nagel verwijderen en het bloed even deppen maar niet meer na buiten doen daar na

Opmerking

nagel hangt er niet bij, bloed is al gestold, moet ik dan nog deppen?
      als ik alle 9 vogels in het nachthok doe en de wond komt wel door vechten gaan ze dan niet juist extra vechten?

Opmerking

zou hem apart zetten en dan niet aan de poot meer komen nu het bloed al is gestolt

Opmerking

apart zetten kan niet egt want ik heb maar 1 voillere

Opmerking

heb je geen tt kooi of iets dergelijks en die in de nacht hok zetten

Opmerking

denk trouwens niet dat het door vechten komt, hij zit nu nog gewoon naast elke vogel...

Opmerking

dan de gok nemen weet het anders ook niet

Opmerking

maar igg niet buiten laten zitten vannacht?

Opmerking

zal ik niet doen poot is wel open mooi in de nachthok opsluiten en morgen weer kijken

Opmerking

owkee ga k direct doen

thanx

Opmerking

niet bedanken daar voor zijn we hier om elkaar te helpen ik heb ook wel eens hulp nodig

Opmerking

bedankje

een bedankje is ook wel netjes, je waardeert toch de hulp die je hier krijgt. wat overigens iedereen graag doet.
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

dat is zo je hebt gelijk

Opmerking

Kan het geen afgevroren teen zijn?
                              Mijn rijstvogels maakte de vorige vorstperiode geen gebruik van het nachthok. Ik had zoiets van: zolang ze dat gewoon overleven en er goed bij blijven vind ik het prima. Maar op een gegeven moment hadden ze allebei een afgevroren teen. Sindsdien doe ik ze natuurlijk naar binnen als het vriest.

Geeft wel aan dat rijstvogels gevoelig zijn voor het afvriezen van tenen.

Opmerking

Working...
                              X