Mededeling

Collapse
No announcement yet.

diamantvinken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• diamantvinken

Hallo.

Ik Wil met diamantvinken gaan kweken maar hoe kan ik zien dat het een man of een vrouw is ik kan het wel zien aan het zingen en dansen van de man maar dat moet je net zien. Maar is er ook uiterlijk verschil?
    GR. tom

Ja zeker, als je al diamantvinken in je bezit hebt moet je is heel goed kijken of er onderling verschil is in de oogring. Bij de mannetjes is die vaak net iets dikker of net iets roder dan bij het vrouwtje. Ook is bij roodstuit diamantvinken de snavel van het vrouwtje vaak minder paarsachtig maar meer rood.
    Ik vind zelf dat dit bij oranjestuiten minder goed te zien is.
    Mvg. Emiel

Opmerking

Het is sowieso niet makkelijk om te zien, helemaal niet als je net met deze soort gaat beginnen.

Ik heb ook wel eens gehad dat ik dacht dat ik een koppel had (ook naar de oogring gekeken) totdat ze allebei begonnen te fluiten. 2 mannen dus.
      Dus je weet het pas echt 100% zeker als ze beginnen te fluiten en dansen.

Opmerking

Ok bedankt voor jullie reactie. Ik zal het in de gaten houden. En hopelijk kan ik er koppeltjes van maken.
        gr. tom

Opmerking

kan heel lastig zijn

tsja, dan heb ik helemaal een lastig koppel....

ik heb vorig jaar 14 eieren gekregen, maar een van de 2 (volgens mij toch echt een man!) zingt en baltst als een gek

haha, ik probeer het er nog een jaartje mee
          Groet'n uut Drenthe

Opmerking

Is de man niet te vet want dan kan die minder vruchtbaar zijn heb ik gehoord.
            dus veel onbevruchte eieren. dus als dat het geval is. Dan is gestuurd voeren mischien een optie
            Ik weet niet of dat het probleem is maar ik heb het eens gehoord. Mischien heb je hier wat aan.

Opmerking

Working...
            X