Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roodkoppapegaaiamadines zeegroen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Roodkoppapegaaiamadines zeegroen

Ik heb een zeegroene roodkoppapegaaiamadine.
    Nu las ik ergens op internet dat zeegroen geslachtgebonden is.

Klopt dit of niet?

Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Ja dat heb ik ook ergens gezien, en dan is het volgens mij een pop las ik ergens.

Opmerking

Hallo. Ik moet toegeven dat ik van vererving weinig of niets afweet. Ik heb twee paar roodkoppapagaai amadines "split" voor zeegroen. Kunnen zowel de man als de hen de zeegroene kleur vererven? Groet, Kees Nieuw Zeeland.

Opmerking

Opmerking

Hallo Wessel. Bedankt voor de uitleg. Ik heb me een beetje meer over dit onderwerp gebogen omdat ik tot op heden veelal in het donker was wat mutaties en vererving betreft. Ook het website van www.allevogels.nl en de daarop staande schema's vind ik zeer behulpzaam; dus ook Ton Koek Bedankt. Groet, Kees Nieuw Zeeland.

Opmerking

Dankje Kees, maar de infromatie over vererving is helemaal door Stef den Tek gemaakt. Ere wie ere toekomt.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

Opmerking

In alle mij bekende vogelsoorten zijn blauw of partieel blauw autosomaal recessieve factoren.
                Groeten Stef

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Patriick
                  Ja dat heb ik ook ergens gezien, en dan is het volgens mij een pop las ik ergens.

Waarom denk je dit Patriick? Is dit een jonge vogel die je zelf gekweekt hebt?
                  Groeten Stef

Opmerking

Working...
                  X