Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vuurvinken overwinteren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• vuurvinken overwinteren

ik laat de tropen van mij bij + - 12 grad overwinteren buiten in een verwarmt
    huisje extra licht van 16 tot 20 uur
    ik heb ieder jaar probleme met de Vuurvinken als ik ze per paar zet begint de man het popje op te jagen pop haalt de lente niet

pop appart met andere poppen (Blauwkop,Forbes,Bichenow) ook niet

haalt weer de lente niet ik heb nu geen Vuurvink pop meer
    kan deze wel kopen maar ik wil niet weer iets fout doen in de komende winter

wat is er aan te doen wie kan mij helpen met info

Als het vuurvinkje de enige is die het niet redt zou ik zelf een andere soort nenem. Ik heb dat gehad met sijsen. Alleen de man werd oud, de poppen 2 keer niet meer dan een jaar. Dan maar geen sijzen dus.

Een andere optie, de pop niet bij andere vogels zetten maar apart. Royaal voeren en kijken of dat wel gaat.

Succes in elk geval, wat je ook kiest.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

jammer

wel jammer dat steeds de pop het loodje legt, van deze mooie vogels. zeker de poppen is moeilijk aan te komen. waar het probleem misschien zit, is dat de man broedrijp is, afrikaantjes hebben in onze winter hun broedtijd, en de pop gaat opjagen. beter zou je ze dan apart in een grote ruime kooi zetten, met wat broedmateriaal, en ze zo de kans te geven de broedtijd door te komen.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Working...
      X