Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ceres amadines

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• ceres amadines

Hallo,
    Wie kan me helpen met mijn vraag.
    Ik wil komend jaar mischien wel een koppel ceressen in mijn voliere hebben.
    Kunnen ceressen en een gezelsschapsvoliere of zijn het net zulke felle knapen als diamantvinken? En zijn het een beetje sterke vogels? Ze komen dan bij afrikaantjes en australische prachtvinken te zitten.

Gr Kornelis

Hallo,
    dat gaat prima seressen zijn over het algemeen zeer verdraagzaam in broedtijd verdedigd de man wel het nest en jaagt andere vogels uit de directe omgeving weg maar ze zijn absoluut geen diamantvinken.

m.vr.gr. Harry
    m.vr.gr. Harry

Opmerking

Hallo Harry,

Bedankt voor je antwoord. Ik hoopte er al op dat het verdraagzame vogels zijn. Dan kan ik zo langzamerhand eens op zoek.

Gr Kornelis

Opmerking

prima

ik heb er afgelopen jaar ook 1 koppel van in de voliere gehad, en dat ging prima. met de andere vogels, binsen en kleine cubavinken, gingen ze goed om. niets gemerkt van vechten of wat dan ook. 2 nestjes van gehad, 3 jongen op stok gekregen. als ze jongen hebben zijn ze gek op pinkies. bij mij hebben ze wel lekker de ruimte, 5 koppels op 16 kubieke meter. als je rekening houd met de eventuele jongen, vind ik dat genoeg.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Hallo Ton,

Bedankt voor je reactie. De tip van de pinkies neem ik mee naar het broedseizoen. Ga dit jaar ook eens pinkies proberen, deed eerst alleen maar buffalo's. Wat extra's voor onze gevederde vrienden is altijd prima.

Gr Kornelis

Opmerking

Working...
          X