Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koppel mozambiquesijzen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• koppel mozambiquesijzen

hallo ik kan een koppel mozambiquesijzen kopen maar deze zijn ongeringd.
    is dat een probleem ?
    en als er jongen bijkomen moet je ze dan verplicht ringen of kun en mag je die ook zonder ringen verkopen (waarde doet er niet echt toe , zal mindr zijn dan met ring uiteraard)

ik hoor graag de reactie's

gr henkie

The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Zoals Serinus zegt, nergens voor nodig wat wetten en regels betreft. Verkopen met of zonder ring maakt ook niks uit. Ook niet in waarde van de vogel. Tenminste, ik merk daar niks van en heb zowel geringd als niet geringd zitten. Kost allemaal hetzelfde bij mij en mensen willen ze graag kopen. Van mijn 5 kweekkoppels is slechts 1 vogel geringd.

Opmerking

koppel is van 2009 word er gezegd . weet niet of ze verwand zijn of niet . vaak zeggen ze toch ze zijn onverwand verkoopt toch klein beetje beter he.
        richtprijs is 75 euro .

gr henkie

Opmerking

The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door henkied
            koppel is van 2009 word er gezegd . weet niet of ze verwand zijn of niet . vaak zeggen ze toch ze zijn onverwand verkoopt toch klein beetje beter he.
            richtprijs is 75 euro .

gr henkie
            Dat is niet duur. Ik vraag me inderdaad wel af of ze dan niet verwant zijn. Kijk de situatie daar eens aan, kweekt de beste man, is het een handelaar etc etc. Als je in de buurt woonde konden wij de man wel omruilen want ik heb nog mannen zat en dan kan ik ook weer een koppel onverwant maken.

Verder kan je meestal wel zien of de vogels jong zijn en ik zie zelfs bij mijn vogels of ze verwant zijn. Jonge vogels ogen smaller en iets fletser. Twee precies even doorgeruide vogels lijken mij broer en zus en meestal zie je zelfs wat verschillen tussen de onverwante vogels in uiterlijk.

Opmerking

Het voornaamste is dat het gezonde vogels zijn. Geringd of niet dat maakt dan niet zoveel uit, al moet ik bekennen dat ik zelf liever vogels aanschaf die geringd zijn. Maar je heb niet altijd de keuze.
              Zo kon ik vorig jaar een pop edelzanger kopen op de beurs te Zwolle, maar wel ongeringd. Even getwijfeld en dan toch maar gekocht. Resultaat van dit popje kweekte ik dit jaar negen jongen. Achteraf denk ik, wat een geluk dat ik dat popje gekocht heb, geringd of niet.

Opmerking

Working...
              X