Mededeling

Collapse
No announcement yet.

weer een nieuw middel gekocht tegen bloedluis

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• weer een nieuw middel gekocht tegen bloedluis

mijn budget loopt ver op als het gaat om bloedluis
    met handen in de haren weet ik me geen raad meer
    ik heb nu een nieuw middel pas op de markt gekocht het heet
    licefree
    iemand misschien ervaring mee met dit spul
    ik maak 2 keer per week hokken schoon met dettol
    ik spuit een keer per week hokken in kieren en zo .
    in nest kast
    ik heb al zoveel middelen geprobeert en denk dat ze weg zijn en over zon week of 2 a 3 ondanks iedere week herhaling te geven kom ik nog bloedluis tegen .
    ik heb alles zo gestoomt ontsmet ik weet het niet meer hoor .
    hoop een iedere geval dat dit spul gaat werken .
    dit spul zou nog niet zolang op de markt zijn .
    wie heeft dit al geprobeert en werkt het ??
    ik wilde eigenlijk roofmijten kopen maar die moeten onsettend duur zijn en niet eens komt die roofmijten in leven .
    wie heeft er hier ervaring mee??? en heeft het eens geprobeert?

Ik gebruik Minus-Mite.
    Het is heel makelijk te verwerken en niet duur.

Hier de beschrijving.

NIEUW: Minus-Mite Poeder
    Minus Mite wordt ingezet om de schade, veroorzaakt door de bloedluis, te minimaliseren. Kan gebruikt worden als poeder in de nestjes of opgelost in water. De reactie is tweeledig: directe knockdown en langdurige nawerking. Deze laatste is weliswaar afhankelijk van meerder factoren zo spelen bijvoorbeeld de manier van aanbrengen, de hoeveelheid en aanwezige mijten en type huisvesting een grote rol

Groeten Micheltje
    http://michelsfotosite.weebly.com

Opmerking

och michelletje je weet het niet meer zeg wat ik al allemaal geprobeert heb aan die vreselijke rotzooi als ik nu een vies mens was en kooie niet schoon maakte .
      ik ben meer met luis bezig als genieten van me vogels zo denk je enkel weken van je bent ervan af ondanks dat ik dat spul nog eens blijf herhalen en holee daar zijn ze weer grrrrrrrrrrrr
      bepaalde spullen weet ik niet eens de naam meer van
      fles witte poeder dat moest je schudden werkt niet
      toen van club roze spul
      ardap
      tabaks stokjes
      zo tabak
      afrikkaantjes de bolletjes ervan niks.

tot nu zit aan de andere kant nog geen luis ik zit midden in de kweek .
      ik baal als een stekker .
      hoeveel vogels moeten leven in omstadigheden waar je niet naar durft te kijken .
      en daar komt niks
      en nieuwe vogels gaan hier eerst 14 dagen in apprt kooi ander ruimte daarna wordenz e ingespoten met ongedierte spul dan komen ze in ruimte in ook apprte kooi daarna na 14 dagen komt hij pas tussen mijn eigen vogel te zitten ben ik nog niet voorzichtig genoeg >>??
      me moed zit in de schoenen .
      ik heb meer pech als wat anders
      zelfs er komt niemand andere vogel liefhebber in mijn ruimte .

Opmerking

Wat ik kan ontcijferen uit je bericht is dat je alles wel eens heb geprobeerd,maar niets helpt volgens jou.
        Kosten nog moeite worden gespaard maar toch is het gebruik van roofmijten waarschijnlijk te duur........

Nu heeft het even een tijdje geen zin om roofmijten uit te zetten.
        Al de middeltjes tegen ongedierte maken ook het leven van een roofmijt onmogelijk.

Ook schrijf je dat nieuwe vogels eerst apart gaan voor twee weken en dat je ze daarna pas behandel tegen ongedierte......
        Volgens mij kan je dat beter eerst doen.
        Op jouw manier geef je het ongedierte eerst twee weken de tijd om zich te vermenigvuldigen en dan behandel je de vogels pas.

Minus-Mite is niet duur maar wel duurzaam.
        Het is geen gif en dus niet schadelijk voor vogels.

Opmerking

ook dit heb ik geprobeert moet je in water doen ik raad de mensen het niet aan me vogels hebben er echt belabert bij gezeten even geleden

Opmerking

ik ga nu de lice free proberen laten we hopen dat dat gaat werken dit is een nieuw middel pas even opd e markt volgens verkoper .
            met het vorig produkt in water ja zag ik even geen bloedluis en ja hoor daar zijn ze weer .
            ik kijk regelmatig met alleen de nachtlamp aan .

Opmerking

Dit is ook geen middel voor vogels.
              Kijk even voordat je het gebruikt.
              Er staat op internet een beschrijving waarvoor dit middel gebruikt word.

Te gebruiken bij:
              Rund en varken.

Opmerking

ja micheletje ik heb dit als tip van iemand gekregen .
                dus ik vetrouwde het erop dat het spul met minder hoeveelheid goed zou zijn helaas .
                maar gelukkig heb me vogels nog hoor
                maar ik doe geen toevoegingen meer in het water

heb wel al eens gelezen knoflook poeder in water zal dit helpen .
                ik gebruik dit wel eens bij me hondjes moet zeggen heb nog nooit een luis bij ze gevonden .
                zou dit misschien wondermiddeltje zijn en heeft iemand hier ervaring mee??

Opmerking

Denk je dat bloedluis met nieuw aangekochte vogels meekomen?
                  Als je weer vogels aanschaft doe ze dan eens - vlak voordat de vogels gaan slapen - in een schone en luisvrije tt-kooi. Schoon wit kussensloop er overheen en daarna in het donker wegzetten. De volgende dag de kooi in het licht zetten en kussensloop er afhaeln. Mochten er al bloedluizen op de vogels zitten dan kruipen ze nu ook zeker op het kussensloop.....
                  Maar misschien moet je de oorzaak wel ergens anders zoeken. Zijn eventuele naden en kieren van je kooien goed afgekit? Ook aan de buitenzijde...

Hans.
                  Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

In mijn optiek geeft Hans de meest juiste oplossing....... je zegt zelf al ik spuit in alle naden en kieren en dat is nu juist het grootste probleem.

Ik heb gemerkt dat bij van Keulen kooien er erg veel naden zijn, bij elk plasic profieltje en tussenschot en achterwand dus ideale verstop plaatsen voor de luis, ja zelfs achter de achterwand waar ze door het gat van de stok konden komen. Dichtkitten die hele handel, draaistokken erin.....

Heb de kooien behandeld met decimite en de in=-draaistokken bij de spijlen en de gleufjes vaseline gesmeert, vet is taboe voor die krengen. De laden heb ik eruit gehaald.

Dussss als je naden en kieren niet afkit kom je volgens mij nooit van die krengen af, want je kunt als voorbeeld met geen enkel middel goed bestrijden tussen zo een plastic profiel en meubelpaneel in, dat is mijn mening.

Wens je veel succes, ik weet wat het is..........grrrrrrr
                    Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

Opmerking

ik heb van keulen kooien
                      dus allemaal geplastificeerd matriaal
                      de andere waar de vogels in verblijven zijn geplastificeerd matriaal .
                      heb ook houten kooien die zijn geschildert en gekit .
                      daar hebben nog geen vogels in gezeten .
                      vogels die hier nieuw komen gaan eerst 14 dagen een ander kelder in dan worden ze behandeld met spuitpus vermikill dan gaanz e verblijf in in nog een apparte kooi die ook met aardap is ingespoten daar gaan ze 14 dagen in dan komen ze pas bij mijn andere vogels .
                      ben ik niet voorzichtig genoeg dacht even dat de ardap zou werken maar helaas ik blijf ze zien .
                      zijn ze niehiel voor alle produkten ???
                      ik weet het niet.
                      ik hoop een iedere geval dat dit nieuw spul wat ik gekocht heb gaat werken .

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door micheltje
                        Wat ik kan ontcijferen uit je bericht is dat je alles wel eens heb geprobeerd,maar niets helpt volgens jou.
                        Kosten nog moeite worden gespaard maar toch is het gebruik van roofmijten waarschijnlijk te duur........

Nu heeft het even een tijdje geen zin om roofmijten uit te zetten.
                        Al de middeltjes tegen ongedierte maken ook het leven van een roofmijt onmogelijk.

Ook schrijf je dat nieuwe vogels eerst apart gaan voor twee weken en dat je ze daarna pas behandel tegen ongedierte......
                        Volgens mij kan je dat beter eerst doen.
                        Op jouw manier geef je het ongedierte eerst twee weken de tijd om zich te vermenigvuldigen en dan behandel je de vogels pas.

Minus-Mite is niet duur maar wel duurzaam.
                        Het is geen gif en dus niet schadelijk voor vogels.
                        de kooie waar deze vogel in verblijft is al in gespoten .
                        voor nieuwe vogel nieuw verblijf is dat niet teveel ??
                        ik spuit hem in als hij de ruimte in komt na 14 dagen he omdat ik de kooie altijd gelijk ook ontsmet waar hij al eerste keer in zit en ook inspuit met ardap .
                        zal volgende keer als er nog een vogel binnen komt eerst gelijk inspuiten dacht zelf dat het misschien teveel was

Opmerking

even zoeken

je moet even zoeken maar er is een tablet die je moet aansteken op een schotel en die rookt alles uit en je bent van de luis af gaat door elke kier wel even de vogels er uit en dan welgoed luchten ook even om je zelf denken is heel kwaat spul hoe het heet weet ikniet meer maar mijn oude buurman gebruikte het in zijn postduiven hok en was altijd luis vrij mischien weet iemand hoe het heet anders even zoeken

Opmerking

bedoel je de rook tabletten van koudijs ? is dat tegen luis ?
                            groeten Ton
                            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

heb geen idee maar a mijn buurman ze gebruikt kon je de rook uit zijn duiven hok zie komen kan hem niet meer vragen want hij is inmiddels overleden maar weet wel dat het voor de luis was hij deed het 2 x per jaar

Opmerking

Working...
                              X