Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mozambiquesijs en de bistrol

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• mozambiquesijs en de bistrol

in hoeverre zijn deze 2 verwanten ?

kunnen dezen gekruist worden ?

Neem aan dat je de bristol mozambiqeusijs bedoeld.

groeten eddie

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door woestijnvink
      in hoeverre zijn deze 2 verwanten ?

kunnen dezen gekruist worden ?
      Mvg,
      Kingfisher.

Opmerking

Hier ben ik het wel mee eens. ALS je graag kruist, maak er dan iets speciaals van en niet een vogel die vrijwel identiek is aan de ouders waardoor deze misschien vruchtbaar de soort in gaat. Na 2 generaties zal je niet veel meer terugzien van de kruising maar genetisch zijn dat zeker geen Bristols.

Deze kruising doet me denken aan major x bloemputter of bv Noorse x inlandse goudvink. Dat vind ik geen handige kruisingen omdat je het niet terug gaat zien en ze waarschijnlijk gewoon vruchtbaar zijn. Je krijgt een slechte vogel naast de standaard van de beide ouders.

Ieder zijn ding hoor, maar dit zou ik niet doen. Neem dan een mutant kanarie en kweek een waarschijnlijk onvruchtbare bastaard met een dominante mutatie erin. Een blauwe mozambiquesijsbastaard vind ik bv erg mooi. Zeker als hij bontblauw is en goed geslaagd.

Opmerking

Even speciaal voor eddie. Je mail werkt niet meer?? Andere mail?

N.a.v. het topic.
          Er wordt vaak gezegd je mag geen commentaar hebben en ieder zijn ding.
          Maar is dat wel zo?????
          Echter misschien mag men ook wel eens kijken naar de andere dierenhobbyisten zien.
          Laatst een documentaire gezien over de problemen en misstanden met rashonden.... hemeltergend.
          Misschien moeten we eens wat verantwoordelijker worden??!!

Opmerking

Working...
          X