Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gouldamadines

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• gouldamadines

hallo
    ik heb een vraagje
    afgelopen zomer heb ik een koppeltje goulds gekocht
    de kweker waar ik ze bij kocht vertelde mij dat het moeilijk was om hier mee te kweken, maar ik heb direct 2 nestjes 1 van 6 en 1 van 5 gekregen.
    ze deden het perfect.
    nu staat de kooi in de garage
    mijn vraag is (ik ben echt een beginner) de jonge zijn grijs en creme kleurig sommige groen(ze zijn van april) kleuren die nog bij? het mannetje is rode kop en blauw/paars nek
    het vrouwtje is geel en creme nek
    alvast bedankt
    marly

heb je geen foto,s???
    ja de creme kleurige worden denk ik geel en de andere die groen zijn denk ik wildkleur

Opmerking

Een foto maakt idd veel duidelijk!

Creme kan geel zijn, wildkleur van bovenaf groenig op de rug, grijs kan ook blauw zijn.
      De tijd zal het leren. Ze komen nog op kleur alleen je moet wel rekening houden met aantal factoren.
      Rust, ruimte, goede temperatuur en als ze oud genoeg zijn en je wilt ze apart zetten van de ouders verplaats ze dan alleen horizontaal en niet verticaal. Daar is de lichtinval weer heel anders. Dit kan hen doen stoppen met ruien.
      Wat je ook kunt doen is de ouders verplaatsen en de jongen laten zitten in de kooi waar ze zijn groot gebracht.
      Het duurt zeker een aantal maanden voordat jonge goulds op kleur zijn. Het komt ook voor dat dit wel tot een jaar kan duren als men bovenstaande niet in acht neemt.

Opmerking

bedankt voor jullie antwoord
        ik probeer morgen wat fotos erop te zetten
        ik heb de goulds nu in de garage gezet ze hebben een verwarmd nachthok kan dit nu met deze kou?
        nu heb ik nog een vraag.
        ik heb de goulds niet geringd,en ik wil ze straks wel verkopen want ik heb er teveel wat kan ik hiervoor vragen?

Opmerking

Opmerking

De temp. moet zeker rond de 10-15 graden zijn.
            Als je de goulds langzaamhand laat wennen aan de kou dan kunnen ze heel wat hebben.

Toen ik nog bij mijn ouders woonde had ik de goulds in een voliere met onverwarmd binnenhok. Hier zaten ze zelfs buiten in de sneeuw, zo zie je maar...

17,50-20,00 euro lijkt mij een redelijke prijs.

Opmerking

man of pop

hoi
              ik heb nog een vraag,
              kan ik nu al zien of het een man of pop is
              of moet ik wachten of ze op kleur zijn.
              want ik kan een paar ruilen tegen andere goulds,
              maar die man zegt dat hij niet weet wat het is omdat ze niet op kleur zijn

Opmerking

Ik zou niet te snel ruilen. Kijk eerst eens als ze op kleur zijn welke je eventueel zelf wil houden. Bovendien, misschien zitten er wel hele mooie bij die wat meerd waard zijn. Gewoon lekker op kleur laten komen, is voor de vogels ook beter.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

Opmerking

Working...
                X