wat denken jullie? is hij ontsnapt of komt hij uit Baltimore
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
baltimore troepiaal
Collapse
X
-
Als het een ontsnapte vogel zou zijn dan had de eigenaar zich toch wel gemeld hebben???
Kan het niet een illegale import vogel zijn?
Opmerking
-
Waarom moet dit een ontsnapte vogel zijn? Er staat dat er sinds 1890 al 34 keer zo'n vogel is gezien in Europa waarvan 1 keer eerder in Nederland. Er staat dat ze boven zee verdwalen en dan dus in Europa terecht komen en dat dat gezien het aantal regelmatig moet zijn.
Natuurlijk kan hij ontsnapt zijn maar dat zijn de andere 34 niet ook allemaal. Ik neem aan dat ze in 1890 nog niet dergelijke vogels importeerden.
Opmerking
-
ontsnapt of verkeerde afslag
hallo
volgens mij zijn het trekvogels in amerika,dus denk ik als het een wilde zou zijn
dan zullen ze wel richting zuid amerika trekken.
en daarvan daan de verkeerde richting lijkt me niet zo geloofwaardig.
het kan altijd natuurlijk.
ik zie elk jaar bladkoningkjes bijna altijd als er vorst is,ik zou niet weten wat voor vogel het anders zou moeten zijn hij of zij is zo tam ze zitten meestal maar 1 gewoon in de beukenhaag voor mijn deur midden in de stad.
kan het boek er zo bijpakken om te determineren.
mvg wim
Opmerking
-
Altijd weer dezelfde vraag wel of niet ontsnapt.
Het lijkt mij waarschijnlijker dat deze gewoon is aan komen vliegen, zou niet weten waar ze anders vandaag komen.
Zelf heb ik is een keertje een oranje wever gezien in een rietkraag, maar de kans die die is aankomen vliegen is toch een heel stuk kleiner, want waarschijnlijk was deze ontsnapt.
mvg,
sibrandVogels vervelen je nooit. Al is het buiten of binnen.
Opmerking
-
Eh... een wever kan niet... da's 3000 kilometer en deze tropiaal wel, da's 6000 kilometer en ook nog over de oceaan.
Waarom zou dat logisch zijn?Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking