Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Legnood???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Legnood???

Het popje van mijn koppel Roodkopamedines heeft het de laatste 14 dagen behoorlijk druk gehad met het leggen van eieren. Aangezien de kooi nog niet is ingericht met een nestkastje worden de eieren, inmiddels 5 stuks, in het voerbakje gelegd. Omdat ik op dit moment nog geen jongen wil hebben haal ik de eieren steeds weg. Bovendien is ze van juli '09. De laatste 2 dagen zit ze echter als een propje met af en toe de ogen dicht en versnelde ademhaling op de bodem van de kooi.
    Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn? Is het nog legnood ondanks de gelegde eieren

Dat zo goed kunnen en dat is heel ernstig. Zet de vogel lekker warm, mag zelfs wel even boven de kachel. Soms helpt dat net genoeg.
    Wat ook helpt is een beetje olijf- of slaolie op haar buik smeren, heel voorzichtig.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Het probleem lijkt inmiddels opgelost te zijn. Het heeft twee dagen geduurt maar vanavond bij thuiskomst sprong de pop weer heen en weer op de stokken en lijkt geen last meer te hebben

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
        Dat zo goed kunnen en dat is heel ernstig. Zet de vogel lekker warm, mag zelfs wel even boven de kachel. Soms helpt dat net genoeg.
        Wat ook helpt is een beetje olijf- of slaolie op haar buik smeren, heel voorzichtig.
        ?die begrijp ik niet,op de cloaca, ja dat snap ik maar op de buik?
        leg eens uit als je wilt.
        mvg,
        Kingfisher
        Mvg,
        Kingfisher.

Opmerking

sla olie op zijn achterste dat kan ik wel die tip maar ook over zijn buik nooit van gehoord??

Opmerking

Ik gokte dat niet ieder bekend was met de term cloaca, die zit toch echt op de buik....
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

Opmerking

ik zou ze in alle geval grit en vitemineral geven

vitemineral is een mineraal en vitaminen mengsel voor duiven

maar alle vogels pikken hier graag van

Frank4

Opmerking

Moet inderdaad toegeven dat het bakje met grit vol zat met beukensnippers na deze verwijderd hebbende zag ik beide vogels kort daarna van het grit pikken.
                Mijn vermoeden is dus ook dat de pop daarvan opgeknapt is.

Opmerking

oke goed gezien dan

Frank4

Opmerking

Het beste is om ook een bakje grit/mineralen op te hangen, deze slibben niet vol met beukensnippers.
                    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Gelukkig dat het weer goedgekomen is!
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

Opmerking

Working...
                      X