Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aantal vogel komen niet goed door de rui

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

andere topic

Mirke, in een andere topic, laat je foto`s zien van blauwe goulds, die zo mooi zijn, zonder vitamines. de vogel waar je in dit topic over praat, heb je die misschien later gekocht, of iets anders mee gedaan dan bijvoorbeeld die blauwe goulds ? ook al die extra`s die je geeft, zoals broccoli, komkommer, zeewier en honing, mogen ze maar zeer beperkt hebben. zowiezo niet iedere dag. hooguit 1 x per week, en met mate. je moet uitgaan van het tropen en voliere zaad als basis. de rest met mate. als je teveel zou geven, zou de vogel wel eens aan de dunne kunnen raken. en dat zou bijvoorbeeld 1 vogel kunnen treffen, en de rest niet.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

nee deze vogel is later bij gekomen als mijn blauwe .
      de andere zien er ook perfect uit alleen deze ja zie die gewoon niet strak worden over een anderhalve week zijn dat al 4 maanden dat duurt em gewoon te lang .
      toevallig dat ik wel 6 bij de zelfde verkoper er 2 zo in de rui van zijn
      nee ze krijgen alles met maten hoor .

dan maak ik gewoon eivoer met pinky .
      de andere dag doe ik er broceli onder.
      dan eivoer met pinky
      dag gewoon eivoer met zeewier .
      dan doe ik eivoer met pinky
      dan doe ik eivoer met een worteltje
      dan weer eivoer met pinky .
      sinds ik deze tip van iemand op gevolgt heb zag ik enkel mijn vogel echt vooruit gaan ze zagen veel beter uit ze glansde veel mooier .
      alleen enkel 2 van de 6 eneens gekocht heb bij iemand .
      hij zag er met begin gewoon goed uit .
      zal dit misschien heel erg vitamines toevoegingen hebben gehad kunnen ze er daar zo ellendig van uitzien???
      ik geef ze 2 keer per week een bad .
      maar mijn kelder is nu 15 graden bad maken ze niet echt gebruik van is sproeien nu misschien niet te koud???
      ja een doek voor een kooi maken zou enigsinds wel gaan ja moe tik hem dan helemaal alleen in een kooi zetten dat vind ik best zielig hihihh

Opmerking

zal dit misschien heel erg vitamines toevoegingen hebben gehad kunnen ze er daar zo ellendig van uitzien???
        Absoluut. Een lichte overdosering al kan de vogel ernstig beschadigen. Een tekort aan vetoplosbare vitamines (A en D vooral) is over het algemeen schadelijker dan een teveel.
        Het zou kunnen (weer niet wetenschappelijk, maar mijn idee), dat de vogel veel te veel vet in zijn bloed heeft. De lever kan dat niet verwerken. Twee weken op brandnetelthee als drinkwater kan dat soms verhelpen.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

dankje ton ik ga zeker je advies opvolgen
          ga het zeker proberen
          nogmaals bedankt

Opmerking

apart zetten is nooit leuk voor een vogel, vooral als het een echt groepsdier is. Maar als de vogel daar dooor wel weer beter wordt is het natuurlijk wle de beste oplossing.

Wij zagen vanochtend ook een pop die niet lekker in haar vel zat... een beetje bol.. at en dronk wel, dus vandaag door de dag even in de gaten gehouden en als ze vanavond nog er bol bij zit gaat ze ook apart.
            Mijn Site

Opmerking

Ik zet soms ook eens een vogeltje apart en merk dan dat hij in eens op korte tijd veel beter gaat er uit zien..

Raar maar het is zo..

groetjes

Opmerking

Working...
              X