Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Somalische Goudbuik-gorzen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Somalische Goudbuik-gorzen

Wie kan mij meer vertellen over onderstaande vogels.

SOMALISCHE GOUDBUIK-GORZEN (Emberiza flaviventris poliopleura)

Ik zag ze toevallig te koop staan maar ik kan niet zo snel een foto vinden. Zijn het Vruchten-insectenetende vogels. Wordt er mee gebroed. Bij welke vogels kunnen ze. Is er verschil tussen man en pop etc etc. Is er een website waar ik info over deze vogels kan vinden.

Kortom wie helpt mij verder?
    M.vr.gr.
    Wim van der Linden
    http://www.vvvogelvreugd.nl/

Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

Heb je al bij Emberiza flaviventris gezocht, dan krijg je wel resultaten. Daarvan zal het wel een ondersoort zijn.
    De vraag is altijd of men de wetenschappelijke namen goed schrijft of het een gebruikelijke is.
    Ik zou zoeken bij Emberiza flaviventris en dan kijken naar iets in het verhaal van Somalie en iets wat lijkt op poliopleura.

Volgens mij zijn het niet insecteneters als basisvoedsel.

Opmerking

geelbuikgorzen

Hallo zwartkopje,deze vogels gaan ook wel onder geelbuikgorzen,ik heb ze meerdere jaren gehad ,hele rustige vogels en worden vrij tam.
      De man zingt nog een aardig liedje,bij de opvoeding van hun jongen hebben ze zeker insecten nodigals buffalo's,miereeieren enz.
      In Onze Vogels staat een kweekverslag die ik voor je kan opzoeken als je dat wilt.
      De man die ze verkoopt ken ik,ooit wel eens een koppel spitsstaartbronzemannen bij gekocht die hij als bergbronzemannen verkocht toen ik hem daar op wees was dat niet zo maar omdat ik deze ook wilde hebben en de prijs goed was heb ik ze toch gekocht.
      Dus als je gaat kijken ,opletten.
      Toen ze nog ingevoerd werden kosten ze rond de 100 euro een koppel en toen ik ze kocht zo rond de 95 gulden.
      Ik heb een foto van een man opgezocht voor je.
      Mvg,
      Kingfisher
      Bijgevoegde Bestanden
      Mvg,
      Kingfisher.

Opmerking

Geelbuik Gorzen

Goedeavond Heren,

Bedankt voor jullie reacties. De foto ziet er wel mooi uit. Kunnen ze in een zelfde voliere als de japanse nachtegaal, eleganten en/of kleine tropen.

Zijn ze winterhard? Wat is de ringmaat?
        M.vr.gr.
        Wim van der Linden

Opmerking

geelbuikgors

Oorspronkelijk geplaatst door wjvdlinden
          Goedeavond Heren,

Bedankt voor jullie reacties. De foto ziet er wel mooi uit. Kunnen ze in een zelfde voliere als de japanse nachtegaal, eleganten en/of kleine tropen.

Zijn ze winterhard? Wat is de ringmaat?
          Ze kunnen in een buitenvoliere en ik heb ze met nachtegalen en sneeuwkruintapuiten gehad en nooit problemen.
          's winters wel vorstvrij overnachtenen ringmaat 2,9 mm.
          mvg,
          Kingfisher
          Mvg,
          Kingfisher.

Opmerking

Wie kan mij meer vertellen over onderstaande vogels.

SOMALISCHE GOUDBUIK-GORZEN (Emberiza flaviventris poliopleura)

Ik zag ze toevallig te koop staan maar ik kan niet zo snel een foto vinden. Zijn het Vruchten-insectenetende vogels. Wordt er mee gebroed. Bij welke vogels kunnen ze. Is er verschil tussen man en pop etc etc. Is er een website waar ik info over deze vogels kan vinden.

Kortom wie helpt mij verder?
            De somalische goudbuikgors(ortolaan) emberiza polliopleura heeft witte flanken
            De afrikaanse goudbuikgors heeft dit niet.
            De kaapse goudbuikgors is ca 2 cm groter dan de vorige genoemde soorten.
            Tijdens het broedseizoen (als er jongen zijn) worden wel agressiever dulden tot ca 50cm van het nest wel andere vogels.
            Het zijn goede broeders die zeer sterk zijn, hebben bij mij altijd zomer en winter in een buitenvoliere gezeten.Konden wel naar binnen werd echter nauwelijks gebruikt van gemaakt. Ik heb zelfs jongen gehad in november, was toen al vrij koud.

Het zijn zaadeters (tropen met onkruid en kanariezaad) eten ook trosgierst. Hebben wel levendvoer nodig. Als er jongen zijn worden deze uitsluitend gevoerd met levendvoer.
            vr gr Wil

Opmerking

Goudbuik gorzen

Goedeavond heren,

Vorige week heb ik nu de vogels gekocht.

Ik heb wat foto's gemaakt zie bijlage.

Ik begreep dat er heel veel ondersoorten zijn.

Wie kan mij nu de juiste naam geven.

Zou ik de vogels nu nog naar buiten kunnen doen. Ze komen uit een kelder waar het continu tussen de 10 en 15 graden zijn. Ik begreep ringmaat 2,9 mm maar toch geen europese cultuurvogelringen?
              Bijgevoegde Bestanden
              M.vr.gr.
              Wim van der Linden

Opmerking

emberiza flaviventris
                gelbbauchammer
                golden breasted bunting

Nu niet naar buiten zetten.
                Ring maat 2.9 mm

Goedeavond heren,

Vorige week heb ik nu de vogels gekocht.

Ik heb wat foto's gemaakt zie bijlage.

Ik begreep dat er heel veel ondersoorten zijn.

Wie kan mij nu de juiste naam geven.

Zou ik de vogels nu nog naar buiten kunnen doen. Ze komen uit een kelder waar het continu tussen de 10 en 15 graden zijn. Ik begreep ringmaat 2,9 mm maar toch geen europese cultuurvogelringen?
                vr gr Wil

Opmerking

Geelbuik gors

Is er nog iemand die dit jaar met de geelbuikgorzen heeft gekweekt.

Bij hebben ze nu 2 keer gebroed. Helaas zijn ze beiden keren niet groot geworden.

Voor foto's van de vogels zie eerder in deze topic.
                  M.vr.gr.
                  Wim van der Linden

Opmerking

Even een oude topic naar boven gehaald,Wj heb je deze vogels nog en inmiddels wat mee gekweekt?
                    Ik heb sinds kort een man zitten en een ek pop komt eraan binnenkort en heb dus even wat oude topics door zitten spitten.
                    Mvg,
                    Kingfisher.

Opmerking

geelbuikgorzen

hallo,ik zou heel voorzichtig zijn met het bijplaatsen van kanarieachtige vogels en helemaal met geelgekleurde vogels ,vooral in de broedtijd kunnen en zijn ze meestal zeer agresief ook naar de jongen als er mannen tussen zitten.
                      en ik zou ze een ruim hok geven ,mvg

Opmerking

Thanks Leila,jij doelt natuurlijk op mijn wilde en geelkruinkanaries?
                        Daar gaan ze in principe niet bij en ik heb ze vroegah ook gehad en ik weet nog wel een beetje wat er kan en niet kan maar bedankt voor de tip.
                        Mvg,
                        Kingfisher.

Opmerking

iemand nog hier die deze vogels heeft, de goudbuikgors /geelbuikgors / acaciagors ?
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Mvg,
                            Kingfisher.

Opmerking

Ik heb er 3 koppels van zitten, vorig jaar ook mee gekweekt. Zeer aangename en sterke vogel. En als je een goed koppel hebt kweken ze ook gemakkelijk. Ze worden inderdaad de laatste tijd veel aangeboden, er word zelfs redelijk mee gekweekt. Ik zelf heb nog een man op overschot zitten.

Opmerking

Working...
                              X