Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• voeren

hoe geven jullie voer aan julie tropen.
    ik geef ze het hier in een glazen schaaltje maar er zijn er veel die de opengepelde zaden er terug in laten vallen en dus vaak het schaaltje uit moet blazen.
    hebben jullie andere mogelijkheden.

Ik gebruik een lage schaal van ruim 20 cm doorsnee. Elke keer als er vogel opvliegt, wappert die het meeste van de schilletjes er al af zo.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Ik gebruik draaiplateaus met bakjes er in. Die zijn vrij diep. De valken hebben er geen moeite mee, die graven alles wel uit en daar waait het wel uit als ze aan komen vliegen. Voor de goulds gebruikte ik dezelfde bakjes, maar daar vind ik ze weer net wat te diep. Vadaag zag ik bij de Hornbach een ondiep RVS schaaltje waarbij de gould de pellen wel weg zouden fladderen........ maar die is net weer een paar milimeter te breed en past niet in het gat van het draaiplateau.

Tja, hebben de kwartels weer een nieuw schaaltje

Ik wil nog wel wat anders voor de goulds hebben... we zoeken verder
      Mijn Site

Opmerking

rantsoen

elke dag gerantsoeneerd voeren, dus elke dag een schoon bakje zaad, en je hebt die problemen niet.....
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

is mischien wel een idee ja een wat grotere schaal.
            nog meer ideeen.
            gerantsoeneerd vind ik niet zo tof werken eerlijk gezegd

Opmerking

Ik gebruik plastic plantenschotels. Om de dag maak ik er 12 met trosgierst, tropenzaad, insectenpate en een stukje appel of wortel, wat grit en een paar met eivoer als er jongen zijn (die wissel ik uiteraard 2 x per dag). Dan loop ik de vogelkamer in en wissel alle bakjes om. Dus ik gooi gewoon alles weg wat er nog in zat. Niks blazen. Bakjes gaan in de vaatwasmachine daarna zodat ik ze voor willekeurig welke kooi kan gebruiken zonder besmettingsgevaar. Een zak zaad kost 5 euro en daar doe ik makkelijk meer dan een maand mee. Ik laat ze dus snoepen en dat werkt wel heel erg goed hier. Ik ben zo ongeveer een zwerm mozambiquesijzen aan het kweken dit jaar. Ik heb altijd de vogels laten snoepen en dat is altijd prima gegaan.

Opmerking

rantsoen

bij mij gaat het gerantsoeneerd voeren goed, ik heb alleen tropen, en die eten het zelfde voer. per dag per vogel 5 gram zaad. ik geef tropen zaad, voliere zaad, onkruidzaad, eivoer, trosgierst, af en toe wat fruit of groente. elke dag verschoon ik de bakjes met zaad,dat is makkelijk voor mij, en de vogels doen het goed, dus ........
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

okee marx dus jij gooit gewoon alles door elkaar op een schaaltje.
                  met trosgierst geef je dan een hele streng of een stukje.
                  en ik zie ook dat je appel of wortel geeft mag dit wel zo vaak?

Opmerking

voeren

ik geef mijn kanaries nu in de winter een, aves schepje per vogel per dag.
                    2x in de week eivoer, en onkruidzaden gemengd met zaden van kruiden.

gr wil

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door josmo
                      okee marx dus jij gooit gewoon alles door elkaar op een schaaltje.
                      met trosgierst geef je dan een hele streng of een stukje.
                      en ik zie ook dat je appel of wortel geeft mag dit wel zo vaak?
                      Ik doe alles op gevoel. Ik ben een beetje afgeknapt op wat er op internet wordt gezegd. Dat heeft mij helemaal niks opgeleverd tot nu toe. Ik zeg niet dat ik het goed doe maar ik doe wat ik doe en de resultaten zijn heel erg goed op dit moment. Ik heb wel 1 koppel dat niet meer samen kan maar die gaan gewoon in de lente in de vlucht van 30 kuub.

Ik gooi inderdaad alles op een schaaltje. Knip trosgierst in 3 delen en elk koppel krijgt om de dag een derde stengel trosgierst, een eetlepel insectenpate, een half bekertje zaad, een stukje appel of wortel of broccoli en als ze jongen hebben een bak eivoer met 50-100 pinkies en buffalo-wormen. Dat laatste wel elke dag verversen natuurlijk.

Ik gooi ook oestergrit en maagkiezel in die schaal met eten. Ze kunnen dus alles pakken uit 1 schaaltje. Ze vinden het leuk om lekker te pikken en keuze te hebben denk ik. Ik doe overigens steeds iets anders maar nadat ik insectenpate ben gaan voeren schieten de kweekresultaten omhoog. Misschien is het toeval maar ik ben begonnen met insectenpate en binnen 3 weken 3 koppels op dezelfde dag een eerste ei van een legsel. Die 3 poppen hebben nu samen 10 eieren wat ik best wel veel vind voor Mozambiquesijzen. Leukste is wel dat alledrie de legsels op de dag gelijk lopen. Dus gaat er ergens iets mis dan heb ik 2 poppen met precies die cyclus om een evt jong over te leggen

Opmerking

welke insectenpate gebruik je als ik vragen mag.
                        ik heb er laatst gekocht maar deze eten ze niet en de vorige ook niet.
                        ik vond deze ook een beetje droog.

Opmerking

Working...
                        X