Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vogels in nachthok

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Vogels in nachthok

Ik heb een vlucht met een aantal tropen: 2 rijstvogels, koppel napoleonnetjes en 2 koppels zebravinken.
    Helaas heb ik weinig ruimte voor een nachthok, dus ik heb een nachthok in 2 delen, beide van 60x50x60 cm. Nu gaan alleen de zebravinken 's nachts naar binnen, en overdags blijven ze gewoon buiten. Opzich maakt me dat niet uit, zolang ze maar blijven leven, maar met deze koude maak ik me toch zorgen, ze zitten bibberend en met opgetrokken poten buiten. Wat adviseren jullie, zal ik ze in het nachthok opsluiten, of toch gewoon hun gang laten gaan? Ik ben een beetje bang voor bevroren poten...

beetje bang

als je een beetje bang bent, zou ik ze zeker in het nachthok doen. is dat verwarmd ? of alleen maar overdekt, en uit de wind ? als het in het nachthok ook vrieswt, maakt het niet veel uit, of ze binnen of buiten zitten. overdekt en uit de wind is wel zeer belangrijk nu.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Opmerking

Dank voor de reacties. Ik heb besloten om de Napoleonnetjes helemaal naar binnen te halen: in een kooi in de schuur. Die laat ik daar tot de hevigste vorst over is, omdat ik denk dat zij het zwakst zijn (en ze zijn ook nog het kostbaarst). Van de rest hoop ik maar dat ze het nachthok opzoeken als ze het echt koud krijgen... Gelukkig voorspellen ze voorlopig niet meer zulke hevige vorst als afgelopen nacht.

Opmerking

kostbaarst ?

het gaat er toch niet om hoe kostbaar vogels zijn, om ze een verzorging te geven, waar ze recht op hebben ? vogels die gaan altijd slapen op hun vaste plek, ook al zou dat hun dood tot gevolg hebben. jij als hun verzorger moet die maatregelen nemen, die nodig zijn om de vogels door de winter te helpen.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

ik zou alles naar binnen doen en pas als het weer het toe laat weer naar buiten wel op de temp, denken niet in 1 keer naar buiten dit ivm temp, verschil

Opmerking

Dat de napoleonnetjes het kostbaarst zijn is idd niet de hoofdreden, ik wil alle vogels de goede verzorging geven, maar omdat ik denk dat de napoleonnetjes het zwakst zijn, heb ik ze naar binnen gedaan tot de vorst over is. De overige vogels slapen nu allemaal in het nachthok, ze snappen het eindelijk

Opmerking

Working...
              X