Mededeling

Collapse
No announcement yet.

loodbekjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• loodbekjes

hallo heb een vraag is er nog een kweker van loodbekjes in de buurt van leerdam z-h
    om in de toekomst vogels te ruilen.
    heb nu wildkleur,bruin.pastel en bleekrug zitten.
    mvg wim

loodbekjes of niet

is er nou niemand die loodbekjes kweekt???????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ??????????????

Opmerking

tja ik kweek ze
      maar zit helaas niet in de buurt
      velen beschouwen deze vogels als minderwaardig helaas

frank4

Opmerking

Ik ken wel iemand die in Noordwijk woont die Loodbekjes kweekt in verschillende kleuren. Is wel zuid-holland maar dan nog net in het Noorden. Volgens mij heeft hij wel is meegedaan met een district dus daar staat zijn naam wel in, want nu iemand anders naam zo over het internet te laten slingeren is ook niets Als je het niet kan vinden mail ik zijn telefoon nummer wel even door.

mvg,
        sibrand
        Vogels vervelen je nooit. Al is het buiten of binnen.

Opmerking

Frank welke kleuren van loodbekjes heb jij

Opmerking

ik had 1 koppeltje wildkleuren+jongen.
            maar ze zijn van dees week de deur uit.
            je kunt niet alles houden he.

Frank4

Opmerking

loodbekjes

hallo
              het is lastig om eraan te komen,vooral wildkleuren zijn moeilijk te vinden
              heb nu pastellen,wildkleuren,bruine,opaalbruine en een bleekrug.
              en zilverbekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkken natuurlijk ha.
              zal kijken of ik hem kan vinden,bedankt voor de reactie,s
              mvg wim

Opmerking

heb in de berichten van een tijd geleden over roodbruine zilverbekken iets gelezen en over een grijze
                wat is daar van geworden?

Opmerking

grijze zilverbekken ??????????????

hallo
                  die waren van mij,het zijn wildkleuren alleen veel lichter van kleur met een grijs rugdek ,dit jaar wil ik verder kweken met moeder keer zoon,vader keer dochter en misschien broer keer zus.
                  ze komen uit een wildvreemde wildkleur man keer een wildkleur pop die nergens split voor is.
                  bij de man dacht ik dat hij split ino was maar er kwamen alleen wildkleuren uit.
                  waarbij vooral opviel dat ze zeer licht strogeel van onderen zijn met een grijze waas op de kop en rug en borststreek,vergeleken met een normale wildkleur die veel warmer van kleur zijn missen deze veel phaeomelanine zoals ik het nu kan zien.
                  vooral als je er een normale mooie wildkleur naast zet is het zeer goed te zien.
                  had ze ook ingestuurd op een nationale tt maar helaas de keurmeesters hebben het niet gezien haalde wel 90 punten.
                  heb ze aan 3 zil verbek kwekers laten zien die het eerst niet opviel maar toen ik het zei en op de verschillen wees toen zagen zelfs kanarie kwekers het.
                  heb in het verleden en nu soms nog voor bijv bruine diverse benamingen op mijn keurbrief gevonden,van wildkleur isabel pastel enz.
                  word er na bijna 20 jaar zilverbek kweken wel een beetje moe van.
                  mvg wim

Opmerking

die grijze zilverbek kan een overkweek zijn van de grijze loodbek????

Opmerking

en van die roodbruine wat is daar van???????????

Opmerking

de bastaarden zilverbek x jap meeuw zijn die vruchtbaar?
                        zou ze willen inzetten als pleegouders vandaar de vraag

Groet Frank4

Opmerking

bastaarden roodbruin

hallo heb bastaarden roodbruine meeuw keer bruine zilverbek gehad en had er wel bevruchte eieren van maar ze kwamen nooit uit.
                          heb ze opengemaakt maar er was niks bijzonders aan te zien.
                          ook bastaarden creme ino meeuw keer creme ino zilverbek heb ik diverse keren geprobeerd om mee verder te kweken maar is niks geworden.
                          had deze bastaarden van andere kwekers geruild en verder uitgeprobeerd.
                          mvg wim

Opmerking

oke dan moet ik weer goed opletten datze zelf geen eitjes erbij gaan leggen

Frank4

Opmerking

Working...
                            X