Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ik zoek nog een tropische vogel bij maar weet niet wat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• ik zoek nog een tropische vogel bij maar weet niet wat

ik heb zelf enkel alleen goulds maar zou graag nog met een ander soort willen beginnen .
    ik ben dol op kleuren oke het moet beetje betaalbaar zijn natuurlijk .
    weet iemand wat leuke vogels zijn betaalbaar .
    absoluut geen rijstvogels of japanse meeuwtjes en zebra,s dat is niet mijn smaak .
    het mag best beetje duurder zijn maar oke het moet leuke blijven he
    ik vind blauwfazantjes ook prachtige vogels maar onsettend duur .
    wie weet er prachtige tropische vogels wat iets voor mijn zou zijn .

persoonlijk vind ik het sint helena fazantje wel mooi en de roodkop papegaaiamadine, bichenow astrilde, ceresamadine,diamantvink.
    nieuwe website

Opmerking

heb jij eravring met dit soort ???
      je de driekleuramadine ik kenz e wel maar nooit gehad heb jij ervaring hiermee met kweek en zo???

Opmerking

dit jaar niet heb ze na de kweek zelf pas aan geschaft.

maar daar zijn wel andere voor hier op vogelcafe die er al wel mee gekweekt hebben.
        nieuwe website

Opmerking

Hallo Mirke,

Roodkoppen zijn hele leuke energieke beestjes en de kweek verloopt soepel.
          Ik heb ze in een gemengde voliere en geef tijdens de broedtijd buffallo's, eivoer, insectenpate en gekiemd zaad naast de gewone tropenzaadmendeling. Af en toe wat groenvoer vinden ze heerlijk evenals verse grassen uit de natuur. Ik heb dit jaar negen jongen op stok gekregen en ik heb nog een nest verspeeld met 5 bebroedde eitjes. De jongen te laat apart gezet. Deze zoeken altijd weer het oudernest op om te slapen en toen hebben ze de eitjes vertrapt. Ik heb ze samen in 1 voliere met driekleuren en dit gaat tot op heden prima. Sint helena's zijn ook heel geschikt. Een koppel cubavinken misschien ook een idee, tijgervinken. Er zijn zoveel leuke en mooie soorten vogels . Succes met het maken van je keus

Opmerking

ja roodkoppen die ken ik zo wel van zien en ja die spraken me wel aan ook de cuba vinken spreken me ook wel aan
            worden die toevallig ook geringt met ringmaat 2,7 ???
            denk deze 2 keuzes dat het daar zoiets uit word
            groetjes mirke bedankt voor de hulp

Opmerking

Mirke,

Voordat je over gaat tot het aanschaffen van nieuwe soorten zou ik eerst eens gaan kijken hoe het gedrag is van een bepaalde soort.
              Volgens mij is een cuba vink in de broedtijd redelijk territoriaal.
              Kweek je in een voliere of in verschillende broedkooien?
              Kijk eens op een van de zoekmachines op het net......daar staat zoveel info.

Groeten Micheltje
              http://michelsfotosite.weebly.com

Opmerking

ik kweek in broedkooien en heb een paar grote vluchten van ongeveer 150 lang 50 diep 60 hoog maar de gould en ander soort vogel denk ik zelf dat die gescheiden gaan zitten doe ze denk ik niet bij elkaar .
                heb plaats genoeg en kooien genoeg leegstaan ik heb de cuba vink wel in echt gezien ik vind ze wel leuke vogels.
                zeker ga ik eerst uitzoeken waar ze in kweken is het een rustig vogeltje zulke dingen voordat ik ze aan schaf .
                ja het is best moeilijk een keuze te maken

Opmerking

Hier nog een link, hier staan een groot aantal vogels wat wel bij elkaar mogen en welke niet. De vogels zijn onderverdeeld in collectie ( groepen )

Groeten Niels

Opmerking

dankje dat is zeker makkelijk deze link .
                    ja ik ben er nog niet aan uit .

Opmerking

ik vind binzen ook leuke vogeltjes

Opmerking

bruinborstrietvinken zijn ook leuke vogels om te houden

Opmerking

ik denk zelf dat het blauw fazantjes worden ik vind het prachtige vogels .
                          maar onsettend duur .
                          en zijn niet echt goed aan te komen .
                          ik heb ze vroeger als eens gehad wie weet wat de toekomst on brengt een iedere geval hebben jullie mijn wel op ideetjes gebracht hihihi
                          dus ben er nog niet volidig aan uit

Opmerking

Working...
                          X