Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wie heeft er ervaring met een bacterieziekte bij goulds

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• wie heeft er ervaring met een bacterieziekte bij goulds

mijn goulds hadden een bacterie ziekte waarbij ze een scherpeborst kregen en stierven.ik weet helaas niet de naam van deze bacterie maar ik heb van diverse goulds kwekers en dierenartsen gehoord en daar ook gezien en via hen ook het middel gekregen Deze bacterie is te behandelen met doximix super15% 1,5 mg per liter en dan 5 dagen elke dag nieuw aanmaken
    deze bacterie schijn latent aanwezig te zijn in elke gould dit is een overblijfsel van de japanse meeuwen cultuur

5 dagen doximix en dan een vitamine kuur van bijvoorbeeld wm-forte en het is weer over maar het kan als je het niet weet je gehele goulds bestand kosten
    wie heeft hier ook ervaringen mee
    mvg arjan

better let os net

Ben je de naam van de bacterie nog te weten gekomen?

Het is altijd handig dat je een pen en papier meeneemt als je een bezoekje brengt aan een dierenarts, kun je gelijk opschrijven wat ie zegt.

Aan jouw beschrijving te zien denk ik aan flagelaten, deze schijnen een overblijfsel te zijn van de fok met japanse meeuwen als pleegouders.
    Er zijn pleegoudersgebruikende kwekers die voor de kweekperiode hun japanse meeuwen kuren tegen deze zweepdiertjes, het zijn nameljk geen bacterien.

Volledig uitroeien van de flagelaten zal niet gaan, wel kan er gezorgd worden dat ze een periode niet uitgescheiden worden.
    Ze kunnen alleen in verse mest aangetoond worden (laten poepen op plastic of bakfolie).
    De flagelaten kunnen latent (zonder dat de vogels er last van hebben) aanwezig zijn.
    Vogels die verzwakt zijn / een slechtere weerstand hebben door bijv. wisselen van eigenaar of andere ziekteverwekkers kunnen binnen enkele dagen er aan sterven.
    Zieke vogels kunnen gezonde vogels besmetten via oa. drinkwater en mest.

Opmerking

helaas niet terug gevonden

Opmerking

Working...
      X