Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw koppeltje gouldamadines

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Weer even terug op het topic:

@Marx

Ik weet niet of de ringen open zijn, nog niet goed kunnen zien. Ik laat ze eerst nog even zitten, ze hebben er nog geen last van.
    Wat ik me wel af vraag is waarom ze met deze plastic ringen de eieren zouden beschadigen en met aluminium bondsringen niet?

@monique

Waarschijnlijk als ik een bestaand koppel bij deze kweker vandaan had gehaald waren ze waarschijnlijk snel begonnen, maar ik ben zo bruut geweest om twee koppels uit elkaar te rukken omdat ik die vogels mooier vond
    Nu moeten ze elkaar even lief gaan vinden.
    Mijn Site

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Rudmer;
      @monique

Waarschijnlijk als ik een bestaand koppel bij deze kweker vandaan had gehaald waren ze waarschijnlijk snel begonnen, maar ik ben zo bruut geweest om twee koppels uit elkaar te rukken omdat ik die vogels mooier vond
      Nu moeten ze elkaar even lief gaan vinden.
      Bij een kweker zei je? goulds zijn koppels voor het leven en zoeken elkaar
      zelf uit. Dat de kweker dat niet gezegd heeft, het zijn coloniebroeders.

Ken hier genoeg kwekers die koppels echt niet uit elkaar laten halen.

Opmerking

voor het leven

dat goulds zich koppelen voor het leven zal best kunnen, maar stel je voor je koppelt er twee en de jongen vallen tegen egaal om wat voor reden, dan zou je dus nooit het stel kunnen veranderen. Nou neem van mij aan dat je dat rustig kan doen. Bij mij is omdat ik een man verspeelde van een bestaand koppel welke reeds 3 ronde gekweekt hadden de man bij de alleenstaande pop gezet en wederom 2 rondes gekweekt terwijl de oude pop er gewoon naast geplaatst was in de kooi

Opmerking

nogmals ringen

bij geonshopping in rijnsburg zijn ringen te koop met lepeltjes en ze verzenden

Opmerking

Ik kweekte voorheen ook goulds in verschillende kleuren;blauw, wildkleur, geel, groenovergoten/pastel, wit, zilver.

Hierbij wisselde ik mijn goulds wel eens partner, niet in het broedseizoen maar wel bijv. het jaar daarop. En ook als het niet klikte tussen de paren.
            Kan gewoon hoor...

Ik deed niet aan koloniebroed maar huisvestte ze gewoon in een broedkooi van 1mx45cmx45cm, ging uitstekend.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Rudmer
              Ja dat viel ons ook al op dat de nageltjes wat te lang zijn, dat houden we in de gaten.

Kan iemand ons verder vertellen of dit een tt waardig koppeltje kan zijn, dus wat de minnen en plussen zijn van deze vogels?

ps: dit is miriam vrouw van rudmer, misbruik mans account even
              Hallo,

De pop is een vrij intensief heeft een mooie staart tekening maar is wel iets te licht in de nek en wangen.
              De man is wel oke kopbandje kan iets strakker.

Als je dit koppeld krijg je RK MANNEN ZK POPPEN

Ik zou een mooie schimmel man zoeken voor die pop

Opmerking

Ik heb net 2 nieuwe koppels gehaald, althans, 2 man en 2 pop. Deze zzes mogen zelf uitzoeken wie de partner gaat worden. Deze 4 zitten nu nog per geslacht in een grote TT kooi naast de vlucht. Over een tijdje mogen ze bij de anderen.

@gouldliefhebber
                Ik dacht dat als je uit deze combinatie rk man split zk en rk poppen krijgt. Als ik de sites goed heb begrepen in ieder geval (gouldamadine.net).

Wat bedoel je met SCHIMMEL en INTENSIEF?? Ik meen dat dat iets met de bevedering heeft te maken, maar heb er graag nog wat meer uitleg over
                Mijn Site

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Rudmer
                  Ik heb net 2 nieuwe koppels gehaald, althans, 2 man en 2 pop. Deze zzes mogen zelf uitzoeken wie de partner gaat worden. Deze 4 zitten nu nog per geslacht in een grote TT kooi naast de vlucht. Over een tijdje mogen ze bij de anderen.

@gouldliefhebber
                  Ik dacht dat als je uit deze combinatie rk man split zk en rk poppen krijgt. Als ik de sites goed heb begrepen in ieder geval (gouldamadine.net).

Wat bedoel je met SCHIMMEL en INTENSIEF?? Ik meen dat dat iets met de bevedering heeft te maken, maar heb er graag nog wat meer uitleg over
                  Hallo,

Ik wist niet dat de man split zk was.

Schimmel is lang bevederd en hebben meestal een lichte borstkleur deze pop heeft een donkere borst.

Ik heb je foto''s op je site bekeken en daar kan je heel goed zien dat je rk man een blauwe waas op zijn dek heeft,koppel je je man aan deze pop dan zullen je jongen nog meer blauw toonen en je bevedering zal korter worden waardoor je formaat ook minder zal zijn.
                  Het zijn wel twee mooie vogels om iets mee op te gaan bouwen maar dan zal je op zoek moeten naar een schimmel man en pop.rood of zwart dat maakt nu niet zo veel uit.Hier kan zeker TT kwaliteit uit komen.

Opmerking

Working...
                  X