Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw koppeltje gouldamadines

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Nieuw koppeltje gouldamadines

Vandaag ons eerste koppeltje gouldamadines gekocht. Het is een wildkleurkoppeltje. We hebben ze eerst maar even in een fotokooi gezet

Pop voor en zijkant

Man voor en zijkant

Mijn Site

Ik vind ze erg mooi!!

Opmerking

Mooi koppeltje en broedrijp zo aan de snavels te zien.

succes ermee

Ps hou je wel de nagels in de gaten lijken al erg lang zo te zien

Opmerking

Ja dat viel ons ook al op dat de nageltjes wat te lang zijn, dat houden we in de gaten.

Kan iemand ons verder vertellen of dit een tt waardig koppeltje kan zijn, dus wat de minnen en plussen zijn van deze vogels?

ps: dit is miriam vrouw van rudmer, misbruik mans account even
        Mijn Site

Opmerking

Mooie flinke vogels. Ik vind die dikke kraalringen wel een beetje strak zitten. Doen jullie die om de pootjes? Ik zou kiezen voor de dunnere versie van die ringen. Die gebruik ik zelf ook en ze gaan meteen open als de vogel echt blijft hangen.

Opmerking

zoals boven te lezen is hebben we deze vogels gisteren aangeschaft dus die ringen zijn niet van onszelf. Wij ringen normaal gewoon met bondsringen dus dat zal bij de jongen ook gebeuren.
            Mijn Site

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Rudmer
              zoals boven te lezen is hebben we deze vogels gisteren aangeschaft dus die ringen zijn niet van onszelf. Wij ringen normaal gewoon met bondsringen dus dat zal bij de jongen ook gebeuren.
              Zijn deze ringen dicht? Of zijn het knijpers? Als het knijpers zijn zou ik ze eraf halen. Zijn ze dicht dan heb je wat ik ook een keer heb gehad. Een kanariepop met 4 van die kralen om de pootjes. Dicht dus. Erg irritant want ze beschadigen er eieren mee. Die kralen zijn zo dik dat ze ze op de schalen van de eieren drukken. Net als die knijpringen met een lipje. Ik gebruik dus alleen nog die dunne plastic knijpringen die je met een lepeltje om het pootje doet

Opmerking

broedrijp

[QUOTE=monique73;76097]Mooi koppeltje en broedrijp zo aan de snavels te zien.

hoe zie je aan de snavels dat ze broedrijp zijn ?
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

[QUOTE=Ton;76156][QUOTE=hoe zie je aan de snavels dat ze broedrijp zijn ?[/QUOTE]

een pop krijgt een zwarte snavel een een man krijgt een hele rode punt.
                  Groet'n uut Drenthe

Opmerking

Yep Hoe meer kleur aan de snavel hoe meer ze er klaar voor zijn

Opmerking

Vraagje aan Marx: Plastic knijpringen die je met n lepeltje omdoet?? Nooit van gehoord. Kun je wat meer uitleg geven hoe en wat dit precies is??Misschien n foto??Ik gebruikte vroeger altijd die bekende knijpringetjes met dat lipje. Heb nooit beschadigde eieren gehad bij mijn vogels.Maar jouw optie lijkt me ideaal.mvg Frans

Opmerking

link

zie hier maar eens met foto erbij

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door goulds71
                          zie hier maar eens met foto erbij

http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=2573
                          Ik gebruik dezelfde lepel maar veel dunnere fijnere ringetjes. Ik maak even een foto.

Opmerking

Dit zijn dus geen kraaltjes maar hele dunne plastic ringetjes. Tropenmaat in mijn geval, dus 2,5 mm. Ze wegen niks, gaan er niet af en gaan wel los als je vogel ergens in zal hangen onverhoops. Ik ben er wel over te spreken. De vogelzaak hier verkoopt ze voor 1 euro ofzo per staaltje.

Opmerking

ringen

deze lepeltjes met bij behorende ringen zijn op de bondsshow te koop maar ook bij de betere dierenzaken. Ik meen zelfs dat de firma heesakker ze verkoopt en opstuurt.

Opmerking

Working...
                              X