Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dosering multi vitamine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Hallo Monique,

Graag wil ik nu eens een keer Winterkoning quoten;
    ik neem aan als je gevarieerd voerd; zaad, eivoer, onkruiden, groentes, etc etc, dat de vogels toch genoeg binnen krijgen
    En gelijk hééft ie!
    Dus; het klopt ook wel wat je zegt.

Maarrrrr, de vogels in "de natuur" hebben de beschikking over een enorm reservoir van voedingsbestanddelen.
    -Het is onmogelijk om de vogels precies dit menu in een volière voor te schotelen.
    -Verder is de infectiedruk in een volière vele malen groter dan in de natuur.
    -Dan zijn er nog de mutanten die onze volières bevolken, die door deze mutatie's de onmogelijkheid hebben om de benodigde vitamines zelf aan te maken.
    -Ook de omstandigheden in onze kooien zijn soms reden om extra vitamines te geven, bijvoorbeeld "geen daglicht" in de meeste tijd van het jaar.

En dan vergeet ik bijna het belangrijkste van álle redenen om extra vitamines bij te geven.
    In het wild is niemand die deze prachtige vogels extra vitamines geeft en toch blijven ze in prima conditie.
    In de natuur is het normaal dat elk jaar méér dan de helft van álle jonge vogels sterft, samen met bijna de helft van álle oudervogels.
    Dit houd dit de soort in stand maar zorgt ervoor dat er geen "vogelplaag" optreedt.
    Wij, als Avicultuuristen, willen liefst élke jonge vogel op stok krijgen, verder hebben we graag dat we zéker twee/drie jaar met een goed koppel kunnen kweken.
    Dus; we vrágen veel van een vogel, dus moeten we zorgen dat hij/zij deze prestatie goed kan volbrengen.
    Dat kán o.a. door het geven van extra vitamines....

Let wél; je hebt hier (uitgesproken)vóór en tégenstanders in.
    Praat maar eens met Lester Lievens, deze kweker is hier falikant op tegen en heeft met een heel andere filosofie prima resultaten.

Ik persoonlijk kan een heel eindje met Winterkoning mee gaan; ik geef extra vitamines aan m'n vogels, als ik vermoed(!) dat ze wat extra's nodig hebben.
    Bijvoorbeeld; als ik een vogel medicatie heb moeten geven.

Ieder zijn "ding".....
    Het is trouwens wél een beetje een commercieel spelletje hoor.
    De fabrikanten laten graag overkomen dat onze volièrevogels niet zónder kunnen.
    Tsja......

Groeten, Serinus.
    The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Vitaminen A/D

Wateroplosbare Vitaminen A en D bestaan zelfs al meer dan 40 jaar.
      Olie-oplosbaar werden ze door het zaad en Wateroplosbaar uiteraard
      door het drinkwater gedaan.
      Ik moet hier wel bij aantekenen,dat dit alleen 's winters werd gedaan
      ivm weinig zonlicht en ook door fokkers die hun kanaries binnen hadden
      gehuisvest.
      Vr.groeten van
      Antoni

homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Hallo,

Nou vooruit; ik ben nooit te beroerd om wat bij te leren.
        Allereerst; hier is een "leuke" pagina die in z'n geheel handeld over vitamines; http://www.homepages.hetnet.nl/~b1be...vitaminen.html

Opmerking

Hallo Winterkoning,

Inderdaad, ik heb eens wat rondgeneusd op de "davitamonpagina" en zoals het er staat beschreven zit in het betreffende product vitamine A en D in een wateroplossing.
          Wéér wat geleerd.... , ik heb namelijk altijd gedacht dat het óf wateroplosbaar, óf vetoplosbaar was.

Daarom, misschien, kon ik het tóch niet laten om even een vraagje bij Davitamon te stellen hoe dit nu precies zit........
          Nu hoop ik dat ze me een antwoord terug sturen!
          Ik hou je op de hoogte.

Nog iemand meer die zijn licht eens over dit vitaminevraagje kan laten schijnen?

Groeten, Serinus.

Opmerking

Hallo,

Winterkoning;
            ooit wel eens reactie gehad van de davitamon?
            wil je dat dan ook met ons delen?

Het antwoord van Davitamon;

Geachte heer,

Vitamine A en D zijn inderdaad vetoplosbare vitamines.
            Davitamon AD en D olie zijn dan ook de meest zuivere farmaceutische vorm van deze vitamines.
            Omdat echter niet iedereen goed op olie reageert hebben wij jaren geleden een vitamine AD en D supplement geproduceerd op waterbasis; Davitamon AD en D aquosum.
            Omdat van een vetoplosbare vitamine een watervariant te maken, wordt een bepaald productieproces gevolgd; de vitamines AD en D worden als het ware ingepakt waardoor zij in water oplosbaar worden.
            De werking van de vitamines blijft hierdoor hetzelfde, echter worden zij wat makkelijker door het lichaam opgenomen.

Met vriendelijke groet,
            Gonnie van der Mast
            consumentenservice
            de vitamines AD en D worden als het ware ingepakt waardoor zij in water oplosbaar worden

Opmerking

Als ik het goed begrijp worden ze "ingepakt" om het lichaam te misleiden bij inname, ik neem aan dat ze als ze hun werk moeten doen weer "uitgepakt" worden(in de dunne darm?).
              De vetoplosbare vitaminen (ADEK) worden in het lichaam opgeslagen in vet(vnl. in de lever) als er meer binnenkomt dan direct nodig, de wateroplosbare worden uitgescheiden door de nieren bij overdaad.
              Die kunnen in principe dus geen kwaad, echter bij hele hoge dosis zijn ook die gevaarlijk(nieren??) , maar naar ik begreep bij zeer hoge dosis.

De vraag is dus gedragen de in wateroplosbare "vet"vitaminen zich als vetoplosbare vitaminen of vetoplosbare vitaminen.
              Misschien nog een vraag voor davitamon?

Opmerking

Misschien nog een vraag voor davitamon?

Opmerking

Bij een juiste dosering

Opmerking

Opmerking

Wessel, "geleuterd" vind ik een onnodig denigrerende opmerking. Mensen geven hier hun mening over zaken, daar is dit forum ook voor bedoeld. Daar hoef je echt geen expert voor te zijn.
                      De vragensteller heeft reacties gekregen, volgens mij is dat precies wat hij/zij wilde. Dat er daarna een discussie ontstaat is toch alleen maar mooi?

Je had ook eerder een berichtje kunnen schrijven met daarin de opmerking dat je deskundig bent en dat volgens jou ....., was wel zo vriendelijk geweest.
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

Opmerking

overhaastheid en axioma's

CITATEN

Het voordeel van gefabriceerde vitamines is, dat ze een constante samenstelling bevatten.
                        >>> Het voordeel...? Meent men dat nu echt ?
                        ...
                        Neem een uiterste van z.g. natuurlijke vitamines: het bekende flesje levertraan.
                        >>> een uiterste...?
                        ...
                        Er bestaan geen risico’s als men zich houdt aan de voorschriften van een deskundige, c.q. een ervaren dierenarts.

>>> geen risico's...??
                        ...
                        Er bestaan evenzeer risico’s bij het overmatig verstrekken van z.g. natuurlijke vitamines.

>>> risico's met provitamines...?
                        ...
                        En de overmaat aan wortelen in de beginperiode van de roodfactorige kanaries? Hoeveel zijn er toen gestorven aan een leveraandoening?

>>> leveraandoening specifiek door natuurlijk caroteen uit wortel...?
                        ...
                        Denk eens aan het wortel dieet dat sommige dames ooit gebruikten. Het werden allemaal Indiaanse vrouwen; roodhuiden.

>>> Ondanks hun iets vlotter pigmentatietintje zijn al die vrouwen die extra caroteen via wortel eten en aten, er niet aan doodgegaan, wel integendeel.
                        Ze werden er alleen maar vrolijker en gezonder van, met verhoogde epitheelstuwing, met grotere weerstand van sinussen en luchtwegen, met verbeterde spijsvertering en darmtransit, met verbeterde oog- en zichtkwaliteit, met minder acné en andere huidproblemen, maar met vooral veel minder last van maandelijkse ongemakken... Was dat wellicht onbekend ?

Debat wordt pas zinvol op het ogenblik dat alle betrokkenen zich voorafgaand terdege geïnformeerd hebben. Problematisch wordt het pas wanneer overhaaste uitspraken/conclusies als axioma’s worden afgekondigd. Eens zo spijtig nog wanneer daarbij een jongere forumdeelnemer wordt "beleuterd".
                        Ivan Lievens
                        http://natuurgould.be/

Opmerking

Opmerking

Ik blijf het in ieder geval een interessante discussie vinden.

Groetjes,
                            Monique B.

PS: Tropicbird, is je vraag beantwoord?

Opmerking

Working...
                            X