Mededeling

Collapse
No announcement yet.

fluitende blauwfazant & moz. Sijs in de nacht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• fluitende blauwfazant & moz. Sijs in de nacht

Hallo,

Ik heb boven op zolder mijn blauwkopblauwfazantjes en mozambiquesijsjes te samen in een overwinteringskooi. Ze gaan prima samen - daar niet van - maar 's nachts fluiten ze regelmatig.
    Ik snap er niet zo veel van. Het is 's nachts echt heel donker boven en de eerste periode hielden ze zich dan ook heerlijk stil. Maar sinds twee weken hebben ze 's nachts de fluitsmaak te pakken. Iemand hiermee bekend? En hoe voorkom ik het?

Dank

Voorkomen? Waarom? Ik denk niet dat je er veel aan kan doen eerlijk gezegd. Ik ging eergister naar de wc en toen liep ik om 04:30 langs de vogelkamer. Precies hetzelfde. Een Mozambique die echt uit volle borst in het pikkedonker aan het zingen was

Opmerking

stil zou leuk zijn....

Ach, de beestjes zitten op zolder. Wij op de 1e verdieping....Enige rust zou leuk zijn. . Heb jij er een doek over of maakt dat niets uit?

Opmerking

Nee geen doeken hier, zou ik nooit doen. Verder is een doek om het donker te maken en schijnbaar vinden ze zingen in het donker nu net zo leuk

Opmerking

Ik heb ook BF(3 koppels) en MB( 2koppels) in 1 ruimte maar ik heb er nog nooit een horen zingen s'nachts.

Ik heb zelf nachtverlichting in de ruimte.

En bij jouw zitten ze in het donker zeg je.

Probeer ook een nachtlampje te laten branden.

Wie weet helpt het.

Welterusten!
          Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

nachtlampje

Dank je. Daar gaan ze toch plotseling niet minder van slapen ofzo?
            Ik heb geen ervaring met nachtlampen, maar is een gewoon lampje (niet schijnend op de kooi maar er vanaf) dan oke?

Opmerking

Hallo Jeroen,

Het zijn stekkernachtlampjes, je stopt ze ergens in een wandcontactdoos ergens in je ruimte. Deze zijn met sensor, zodra je licht uit gaat, gaan deze meteen aan.

Ze gaan er niet minder door slapen omdat het licht heel zwak is, het is ook handig, mochten de vogels schrikken van iets of elkaar in het donker en opvliegen kunnen ze weer de stokken terug vinden.
              Ik heb het afgebeelde lampje, hierin zit ook een muggenverjagen, dus twee muggen in een klap.
              Bijgevoegde Bestanden
              Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

rookmelders

Met enige schaamte...

Geloof het of niet, de (lege) batterijen van de rookmelders waren schuldig aan het gepiep. De vogels reageerden erop en het was bal. Nu de batterijen eruit zijn, hoop ik op een stille nacht. Zo niet, dan nachtlampje.

Opmerking

Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

Opmerking

Working...
                  X