Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alle zaden op laten eten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Alle zaden op laten eten?

Op dit moment heb ik gouldamadines en zebravinken in broedkooien zitten, deze krijgen een zaadmengeling voor tropische vogels.

Wanneer ik de vogels voer blijven iedere keer dezelfde zaden als laatste over, welke niet opgegeten worden.

Wat moet ik hiermee doen, nog geen nieuw voer geven totdat het op is of moeten deze zaden dan maar weg gegooid worden?

Dat zou je kunnen proberen. Maar hoe is de samenstelling van het zaadmengsel? En welke zaden blijven over? Er zijn zaadmengsels welke bijvoorbeeld veel rode millet bevatten. En sommige vogels zijn daar niet zo gek op. Gebruik je een merk-mengeling of zo maar een naamloos iets? Niet dat naamloos per definitie slecht is.......
    Maar zebravinken en gouldamadines hebben toch een eigen voorkeur voor bepaalde zaden. Als je besluit al het zaad eerst te laten opeten, let dan wel op dat ze niets te kort komen. Aan de andere kant, als de vogels het prima doen op dit mengsel, waarom dan iets wijzigen?

Hans
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Bij mij blijven de zwarte bolletjes heel veel liggen.
      Denk dat er een te veel aantal in de zak zit?

groetjes

Opmerking

De zaadmengeling is van Kenner, als ik het goed heb blijft vooral de gepelde gebroken haver liggen, negerzaad ook wel maar minder.

De andere zaden worden wel goed gegeten, o.a. kanariezaad en millet soorten als ik het zo eens bekijk.

Opmerking

Soesje: Kenner is het merk van de Welkoop en Boerebond, zijn goedkope mengsels maar van een goede kwaliteit.

Gebroken haver wordt door alle vogels niet echt goed gegeten.
          Het zijn ook nog vette zaden dus dat is niet zo erg als die blijven liggen.
          Negerzaad is meer voor wildzang en amerikaansesijzen, goulds een zebravinken eten dit ook niet al te veel dus maakt het niet uit als dit blijft liggen, is ook erg vet. Zo blijven je vogels lekker in conditie.

Bert: Die zwarte bolletjes zullen waarschijnlijk kool of raapzaad zijn, is meestal rijkelijk aanwezig in kanariemengsels en zelfs die eten er niet echt veel van, het heeft een bittere smaak en is daarom niet echt in trek bij vogels.

Het zit ook erg veel in kiemzaadmengsels, het kiemt erg snel en wordt gekiemd beter opgenomen.

Zelf voer ik gerantsoeneerd, of te wel een kofiemaatje per vogel per dag, de volgende dag gooi ik alles weg en geef nieuw zaad.
          Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

rantsoen

ik voer ook gerantsoeneerd, ik voer zo`n 7 gram zaad per vogel per dag. ze eten niet alles op, maar kieskeurig kunnen ze niet zijn. ik heb ook voerbakken, waar ze geen zaad uit kunnen gooien, dus het blijft ook netjes. (muizen)
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

In hoeverre wordt het zaad opgegeten zoals jullie ze voeren, dus met een koffiemaatje of 7 gram per dag?

Of krijgen ze per dag die hoeveelheid zaad en wat over is word weg gegooid?

Opmerking

Ik gebruik en koffiemaatje per vogel en de dag erna gooi ik het weg on geacht of er nog wat over is
                Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Working...
                X