Mededeling

Collapse
No announcement yet.

St Helena Fazantjes kolonie broed of per koppel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• St Helena Fazantjes kolonie broed of per koppel

Even een vraag van een kennis.

St Helena Fazantjes broeden die het beste in kolonieverband of 1 koppel in een voliere?

Broeden ze beter in broedkooi?

Zomaar een paar vragen die hij mij stelde waar ik niet zo snel een goed antwoord op weet.
    M.vr.gr.
    Wim van der Linden
    http://www.vvvogelvreugd.nl/

Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

Sint helenafazantjes zijn niet heel makkelijk te kweken.
    In een koppel of in een kolonie kan allebei, maar dan wel in een goed beplante voliere.
    Niet in een broedkooi.

Opmerking

helenafazantjes

ik had dit jaar een koppel in de buiten voliere 2 nestjes 1 van 3 jongen en een van 2 jongen totaal hadden ze 4 keer een nest maar de eerste keer en de 3e keer heb ik nestkontrole gedaan en dat vinden ze niet leuk want ze laten alles in de steek verder een heel leuk vogeltje voor in de voliere

Opmerking

Van mijn St Helena's (2 koppels) heeft 1 koppel meerdere keren eieren gehad.
        De eerste keer waren er 4 jongen die ik niet durfde te ringen en alle vier heb ik ze ook op stok gekregen. De tweede keer weer 4 jongen die ik de (ongeveer 8e dag) heb geringd met 2,3mm. Wel heb ik mijn handen in de coniferen gehad om mijn geur te camoufleren en om de ringen had een stukje fietsventiel gedaan, wat weer resulteerde in 4 geringde jongen op stok.
        Het andere koppel heeft nooit iets gedaan.
        Ik had mijn ST Helena's in de binnen voliere op 18 graden
        Het nest zat in een kerstguirlandes, een mooi bolletje die ik heel gemakkelijk weg kon pakken om de jongen er voorzichtig uit te schudden, te ringen en er weer in te doen.

Opmerking

Bij mij zitten ze in groep van 11, er wordt volop gebouwd, soms ook gebroed maar nog geen jongen (ze zitten een half jaar samen nu).
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

Ik had afgelopen jaar 4 nesten en in totaal 3 jongen op stok gekregen waarvan 1 daarna is gestorven. Ze maken hele leuke nestjes, maar zijn inderdaad snel verstoord. Ik houd 1 koppel in een beplante gezelsschapsvoliere.

Opmerking

zijn deze vogels dan zo snel verstoord dat ze ijna niet te ringen zijn dus.

Opmerking

st helena's

ik heb ook st helena's, vorig jaar heb ik het geprobeert met 1 koppel,
                maar kweken gaat niet als je pop ontsnapt

dus toen dacht ik, ach waarom geen kolonie...
                resultaat: 3 koppels in mijn beplante binnenvoliere, wat er schitterend uitziet.

oja, naar mijn mening geen vogels voor in een broedkooi, ik vind ze
                erg paniekerig in een kooi.
                in een voliere daarintegen vind ik ze altijd op vlinders lijken, prachtig om te zien.

Kris
                Groet'n uut Drenthe

Opmerking

planten

Kris, eten die helena`s aan je planten ?
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

nee, het zijn plastic planten, vergeten te vermelden...

Kris
                    Groet'n uut Drenthe

Opmerking

Ze hebben bij een complete brem leeg gegeten. 1 koppel

Opmerking

jammer

dat dacht ik al bij helena`s, wel een leuke vogel om er bij te hebben.
                        groeten Ton

Opmerking

Bij mij gingen de coniferen er aan en werden de nesten van de blauwfazantje door ze verstoord, ik heb ze weg gedaan.
                          Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

En bij mij hebben ze alle hedera gesloopt, 2 coniferen, een kamerpalm en helemaal sneu, een grote bamboe (die was een meter hoog en 40 cm breed).
                            Een oleander en de buxusjes laten ze met rust, de rest is nu kunststof planten (helaas).
                            Groet Ton,
                            www.allevogels.nl

Opmerking

niet

dan komen ze er bij mij niet in, ik hou wel van me plantjes.
                              groeten Ton

Opmerking

Working...
                              X