Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vogels houden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• vogels houden

hallo mijn naam is germ.
    ik heb een vraag ik ga beginnen met vogels houden in van die hokken die je ook wel in de winkel ziet.
    nu lees ik vaak over ringen van vogels .
    nu was min vraag moet die beslist en bij welke soorten dan .tis puur voor de hobby en geen kweek , en tentoonstellingen . weet iemand waar ik een lijst kan vinden van vogels die je gerust zonder ring kan verkopen.
    ben namelijk niet lid ofzo ergens van .
    puur hobby. en durf denk ik ook niet te ringen.

heb o.a

koppel rijstvogels
    koppel zebravinken wit
    regenboog parkiet
    koppel forpus
    koppel binsares

en wat kunnen jullie me nog meer aanraden leuke kleur en makkelijk

groeten germ

geen van de deze vogels moeten verplicht geringd zijn, maar koop je vogels geringd zodat je ook weet hoe oud je vogels zijn

Opmerking

let wel als je ze koppelsgewijs houd heb je wel kans op jongen.

Opmerking

Behalve de rijstvogels, die moeten wel geringd zijn (officieel) als je ze te koop aanbiedt (staan op CITES bijlage 2).
        Niemand let er op en niemand trekt zich er wat van aan, maar officieel moet het dan dus wel.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

Als je deze vogels inderdaad voor de hobby houd en niet naar TT gaat, en niet grootschalig gaat kweken, (een incidenteel nestje kan natuurlijk altijd) dan zou ik me niet druk maken over ringen. Lekker zonder ringen aan de slag.
          Als je wel gaat TT-en en kweken, dan zul je wel moeten ringen, anders kom je niet eens op de TT. Ringen van die kleine vogeltjes stelt niets voor. De eerste is lastig en eng, de tweede alleen nog lastig, en de derde en verder gaat bijna vanzelf. Lang leve het kloddertje spuug!

List kun je vinden op de site van de nbvv

Opmerking

Als je wilt spelen op een tt kan dat ook met ongeringde vogels in de open klasse maar dan op onderlinge tt's.
            Dus als je wilt kan het altijd maar wat beperkter.
            En gewoon als hobby(voor mij is het ook hobby ook al speel ik wel eens een show)waarom niet gewoon doen waar je zin in hebt.
            Mvg,
            kingfisher
            Mvg,
            Kingfisher.

Opmerking

Working...
            X