Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goulds

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• goulds

Hallo

Ik heb afgelopen dinsdag een koppeltje jonge goulds opgehaald ze zijn van juni zei de kweker maar kan ik ze nu wel in de voiliere doen ze zijn natuurbroed..

mvg Arjan

Ik zouw nu niets meer in een buiten volliere doen ,en zeker geen goulds.
    Het risico dat ze het nu niet overleven is veel te groot.

Opmerking

Inderdaad, lekker binnen houden tot het snachts minimaal 15 graden blijft. Tenzij ze van buiten komen maar dan had je ze nu ook niet binnen moeten zetten. Ik neem tenminste aan dat ze binnen zitten als je ze naar buiten moet doen?

Mijn advies is dus hetzelfde als dat van Animal

Opmerking

Natuurbroed betekent geen koudbroed.

Als ze bij de kweker koud zaten in een buitenvoliere en je ze meteen in jouw buitenvoliere heb gedaan en je ook een binnenhok hebt is er niets aan de hand.

Maar idd. niet vogels eerst binnen zetten en dan weer naar buiten.

Zelf heb ik 6 jonge blauwe goulds buiten zitten en die zijn daar ook geboren.

Persoonlijk vind ik de vogels kwieker en vitaler dan binnenkweek vogels uit een muffe kweekruimte.
        Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Bij de man waar ik ze weg heb zaten ze nu binnen maar hij had ze ook nog wel buiten zitten zei die maar toen ik ze had opgehaald heb ik ze eerst een paar nachten in een broedkooi gehad en toen op een morgen naar buiten.

Maar heb zelf wel een nacht hok en geisoleerd alleen nog geen verwarming.
          En als ik het binnenhok verwarm dan met een vorst beveiliger is dat voldoende of moet ik ze echt in huis zetten??

En hoe zit het met de volgende jaren moeten ze dan weer naar binnen??

Mvg Arjan

Opmerking

Als je ze al zo behandeld hebt hoop ik dat het goed gaat. Met dit weer van binnen naar buiten is natuurlijk niet echt handig. Ik heb ook vogels buiten en binnen maar dat wil niet zeggen dat ik nu vogels van binnen ongestraft naar buiten kan doen.
            Vogels die nu binnen zitten moet je binnen houden. Die goulds hadden dus binnen moeten blijven net als waar ze vandaan kwamen.

Wat ik niet begrijp is dat je hier de vraag stelt en ze tegen de antwoorden in toch buiten zet. Zo laat ook. Je hebt het vanmiddag gevraagd en nu zitten ze al buiten

Opmerking

dus met andere woorden kanik ze het beste weer in de broedkooi doen?
              maar ze zaten gewoon in een kooi in een schuur onverwarmt

Opmerking

Je moet ze OF warmer OF gelijk zetten. Nooit terug laten gaan in omstandigheden. Dus je zet ze of in een onverwarmde schuur, of je zet ze binnen. Maar niet nu in de elementen buiten want dat is echt teveel. Hier waait het flink en het regent ook zo ongeveer horizontaal. Die vogels kennen dat totaal niet. Alleen de overgang van broedkooi naar voliere met deze temperatuur erbij is al zwaar. Stukje vliegen kennen ze niet eens en dat put ze flink uit. Dan een goede wind erover en evt een schrik in de nacht en het is gebeurd.

Goulds zijn niet de allersterkste vogels. Wel als je ze warm hebt maar met kou vind ik ze persoonlijk kwetsbaar.

Opmerking

ok heb ze nu in het nacht hok zitten en de schuif dicht gedaan zal ze morgen er uit vangen en dan weer lekker in de broedkooi doen of anders in een vogelkooi en dan lekker in huis zetten

Mvg Arjan

Opmerking

en heb iki nog een vraag

zoals spitsstaart en bichenow moeten die ook naar binnen of kunnen die buiten zijn die zitten vanaf juni al in de voiliere

Opmerking

Ik heb ze 's winters binnen zitten. Ik vind vooral de bichenows hele tere vogeltjes.

Opmerking

goulds

Oorspronkelijk geplaatst door pekel
                        Hallo

Ik heb afgelopen dinsdag een koppeltje jonge goulds opgehaald ze zijn van juni zei de kweker maar kan ik ze nu wel in de voiliere doen ze zijn natuurbroed..

mvg Arjan

Natuurbroed is prima! Komen ze van een warm- of een koudkweker? In het eerste geval zou ik ze een winter binnenhouden. dan in het voorjaar naar buiten en bij een daarop volgende strenge winter weer naar binnen.
                        Echte koudkweek (dus zelfs geen verwarming in de binnenvlucht) betekent blootstelling van de vogels aan een interval van minimaal 40 graden (min 10 's winters tot plus 30 's zomers). Dat betekent een jarenlange zorgvuldige opbouw van het voogelbestand. Natuurlijk zijn er uitzonderingen (die de regel altijd zullen bevestigen), maar een beetje vogelvriend neemt geen onnodige risico's.

Opmerking

Working...
                        X