Mededeling

Collapse
No announcement yet.

edelzanger

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• edelzanger

hallo , ik heb vorige week een aankoop gedaan van een edelzanger , ongesext van 2009 ,

nu lees ik plots dat ze heel gevoelig zijn aan ooginfectie , en zoals ik zie , zit hij vaak met oogjes dicht overdag ,
    wat staat me te doen ???

Dat heet slapen, misschien is hij nog een beetje in de rui of gewoon in rust en dan slapen ze wel eens overdag.

Meestal zit er maar een oogje dicht, dan zit er wat stof in en schuren ze ook vaak aan de zitstokken.

Mozambiqueen en edelzangers hebben hier idd. sneller last van dan andere vogels.

Hieronder zijn wat reacties:

Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Even oppassen met vogels die veel met dichtgeknepen of halfdichtgeknepen ogen zitten. Indien het gaat om pas aangeschafte gaat en in bijzonder in het wild gevangen vogels dan kan het gebeuren dat deze vogels het drinkwater niet vinden en dus dorst leiden.
      Wordt er niet ingegrepen dan sterft de betreffende vogel.
      Ook bij jongen van bijvoorbeeld de gouldamadine gebeurt het dat bij het apart zetten ze het drinken niet vinden. Je ziet deze vogeltjes dan met half dichtgeknepen oogjes in de kooien zitten.

Nu hoor ik sommige al zeggen er worden toch geen edelzangertjes meer ingevoerd, maar we weten wel beter.
      Trouwens als je edelzangertje geringd is dan heb je hierover al zekerheid.

Opmerking

was inderdaad een pas aangekocht exemplaar ,
        maar heb hem reeds terug gebracht , en was inderdaad een oof infectie , kleine vrom van vochtafscheiding aan de ogen
        dank voor reacties

Opmerking

Hopelijk heb je hem niet terug gebracht vanwege de ooginfectie. Wat oogzalf (aureomycine) en het probleem was opgelost.

Opmerking

Working...
          X