Mededeling

Collapse
No announcement yet.

blauwfazantjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Rofry

Oorspronkelijk geplaatst door Rofry
    Waaraan zie je het verschil tussen een blauwkopblauwfazantje pop en een blauwfazantje pop ?
    Wie weet ?
    Rofry
    Oorspronkelijk geplaatst door populier
    1 foto zegt duizend woorden
    Inderdaad even bericht nr 10 kijken en oordeel zelf.
    mvg Gerard 6

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6
      Inderdaad even bericht nr 10 kijken en oordeel zelf.
      uhh gerard, ff lezen
      blauwkopblauwfazantje en een blauwfazantje = 2 soorten

Geeft niet hoor de zijn wel meer die niet door hebben dat het twee soorten zijn

Opmerking

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
        mvg Gerard 6

Opmerking

verschil

op deze site word het verschil goed uitgelegd, met foto`s onder meer

Blauwfazantje - Alles over het blauwfazantje. Naast het blauwfazantje informatie over meer dan 300 kooi- en volièrevogels.

mooi vogels trouwens, ik zat al een tijdje te spinzen, om een koppeltje er bij te nemen in mijn voliere, en ik denk nu sterk aan blauwkopblauwfazantjes.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

En nog lees ik niet het verschil tussen de popjes van de blauwkopblauwfazantje en het blauwkopfazantje.
            Of lees ik iets over het hoofd

Opmerking

goed naar de koppen kijken die van de man is veel meer blauw en intensiever blauw.
              ik twijfel zelf heel erg over welke te kiezen,en koppel blauwfazantjes of de blauwkopblauwfazantjes.

Opmerking

Ik bedoel niet het verschil man/pop.
                Nogmaals het gaat om het verschil tussen de pop van de blauwkopblauwfazant en de pop van de blauwfazant.
                Rofry

Opmerking

Hallo Rofry,

Volgens mij zit het verschil in het blauw van de koppen.
                  Bij de pop van de blauwkopblauwfazant loopt het blauw tot verder achter de ogen dan bij de pop van de blauwfazant. Volgens mij is het blauw ook feller van de blauwfazant, afgaande van wat ik zie op foto's. Het verschil is niet erg duidelijk en ik heb wel eens van gevallen gehoord dat mensen een koppel blauwfazanten kochten die achteraf bleek te bestaan uit een blauwfazant man en een blauwkopblauwfazant pop, terwijl de verkopende partij sprak van een 100% koppel.

Opmerking

de blauwkopblauwfazant U. cyanocephalus is in de eerste plaats wat groter/langer dan de blauwfazant U. bengalus

Tamelijk duidelijk onderscheid zit ook in de kleur van de snavel.
                    cyanocephalus heeft veel meer rood in de snavel dan bengalus.
                    Dit onderscheid is in combinatie met het verschil in formaat goed bruikbaar bij poppen.
                    Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

blauwkopblauwfazantjes

mijn blauwkopblauwfazantjes hebben jongkjes gekregen, en mijn vraag is wat eten ze behalve tropische zanden en trosgist en om de dag wat levendvoer.

Gr. Leny
                      l

Opmerking

Working...
                      X