Mededeling

Collapse
No announcement yet.

twee vraagjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Ik zou me om de leeftijd geen zorgen maken. Mijn pop van de 14 jongen is zover ik kan terugrekenen minimaal 7 of 8 jaar oud. Ik denk nog ouder en oude import uit de 5 gulden tijd. Ik kreeg haar voor 10 euro en zij zat al jaaaaren in de voliere alleen zonder man. Dus nooit mee gebroed jaaaaren achter elkaar. Ze dachten dat zij een man was.
    Hij had haar ooit gekregen. Zij gaf meteen in enkele maanden 14 jongen uit 5 nesten bij mij in de woonkamer. 1 jong is dood gegaan met kippen. De rest leeft nog steeds allemaal.

De man is meen ik minstens 5 jaar. Al mijn vogels op de 2 "mutanten" na zijn overjarig. De "mutanten" beiden 1 jaar oud.

Hier zijn vooral de 2 grotere gele veel en veel te fel. Ik geef niet eens meer eiwit maar de man kan nergens bij op het moment. Hij vliegt alles aan dat geel in zich heeft. Dus die zit apart maar naait nu de hele boel op in de vogelkamer. Zijn pop is dom want die roept hem. Zou hij komen dan gaat ze eraan denk ik dus hij mag niet langskomen van mij

Opmerking

Die 14 jongen en 5 nesten is wel exeptioneel, ze heeft de schade van het jaren niet kweken ruimschoots in gehaald.

Het zou mooi zijn als ze nu maar eens stopte zodat je er nog jaren plezier van kan hebben.

Hoop dat je nieuwe aanwinst nog wat gaat doen, ik ben benieuwd of de jongen hiervan ook de lichte kleur erven.
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
        Die 14 jongen en 5 nesten is wel exeptioneel, ze heeft de schade van het jaren niet kweken ruimschoots in gehaald.

Het zou mooi zijn als ze nu maar eens stopte zodat je er nog jaren plezier van kan hebben.

Hoop dat je nieuwe aanwinst nog wat gaat doen, ik ben benieuwd of de jongen hiervan ook de lichte kleur erven.
        Ik ook. Dat zal wel blijken als ze iets doen. Maar het kan best dat ik uit die apart gekleurde vogels alleen wildkleuren krijg. Maar dan zal ik toch iets gaan proberen als pa op dochter en ma op zoon oid voor een keertje. Ik moet weten wat die gekke kleurtjes zijn nl en dat kun je alleen uitzoeken op deze manier. Aangezien ik ze totaal onverwant gekoppeld heb kan dat wel een keertje

Ik hoop inderdaad dat die pop nu gestopt is. Zo niet dan wissel ik haar eieren om en haal haar halverwege het broeden weg zodat ze wel moet stoppen. Andere kamer en kale broedkooi zonder nesten. Dan is ze sowieso gestopt Ik kan haar tussentijds niet wegnemen gezien de jongen.

Opmerking

Even iets anders, ik heb nog een paar koppels kapoetsen zitten van 2007.

Nu is er een pop bij die witte kop en nekveren krijgt, is dit ten gevolgen van een gebrek aan iets of toch iets genetisch?
          Groeten Michael

Opmerking

ik heb je een mail gestuurd met de gegevens voor de vogels

Opmerking

Wie heb je een mail gestuurd?
              Groeten Michael

Opmerking

Mij niet in ieder geval
                Ik zie vandaag overigens dat de bonte man en zijn pop met katoen gespeeld hebben. Ineens liggen overal plukjes. Het zal toch niet waar zijn he?
                De blauwe pop en man zijn net kanaries zo tam en relaxed. man mag zingen en ze klikken prima.

Vandaag ga ik weer verder met een oplossing voor het drakenkoppel. De man wordt gek in de broedkooi en de pop is overbroeds. Ik denk zelf aan 4 uur per dag samen en dan weer apart door de sluis maar in elkaars zicht. De pop kan moeilijk nest na nest in haar eentje onbevrucht gaan leggen. De man draait ook door zonder de pop en draait non stop met zijn hoofd en vliegt salto's van opwinding. Arm ding.

Opmerking

Mij ook niet, maar ja.

Ze kunnen zo maar beginnen, je weet het maar nooit.
                  maar toch leuk dat het snel klikt.

Jammer van dat andere koppel, ik zou het ook niet weten wat te doen.

Misschien de man wat blauw maanzaad geven, daar schijnen ze rustig van te worden.

Dat draaien met de kop doet tie toch alleen als hij aan het gaas hangt hoop ik?
                  Groeten Michael

Opmerking

Mij ook niet, maar ja.

Ze kunnen zo maar beginnen, je weet het maar nooit.
                    maar toch leuk dat het snel klikt.

Jammer van dat andere koppel, ik zou het ook niet weten wat te doen.

Misschien de man wat blauw maanzaad geven, daar schijnen ze rustig van te worden.

Dat draaien met de kop doet tie toch alleen als hij aan het gaas hangt hoop ik?
                    Yep, alleen als hij aan het gaas hangt . De pop had vandaag weer een ei gelegd. Ik heb de man nu in een zeer ruime kooi aan de voliere van de pop hangen. Deur is open en ze kunnen weer bij elkaar. Ik heb de kooi met handdoek verschemerd en ze kunnen nu geen andere vogels meer zien. Eens kijken of hij daar kalmer door wordt. Het zou zonde zijn als de pop alleen onbevruchte eieren moet leggen dit jaar. Hij zat er 3 dagen geleden nog wel bij dus wie weet is dit ei nog bevrucht. We zullen zien. Ik geef ze wel alleen deze kans nog want als het weer vechten wordt of de pop verlaat weer het nest dan weet ik het ook niet meer. Kan ze moeilijk nu buiten zetten met dit weer.

Opmerking

Even afwachten of de nieuwe situatie wel werkt, of anders die man weg doen, want je kan niet die pop idd. laten leggen zondere resultaat.

En ook zonde als je geen jongen van haar krijgt.

Was jij niet bezig met een vogelkamer voor de blauwgrijze roodstaartjes, hoe staat het er mee en heb je nog poppen kunnen vinden en doen de gene die je al hebt al wat, het is toch min of meer de tijd nu?
                      Groeten Michael

Opmerking

Even afwachten of de nieuwe situatie wel werkt, of anders die man weg doen, want je kan niet die pop idd. laten leggen zondere resultaat.

En ook zonde als je geen jongen van haar krijgt.

Was jij niet bezig met een vogelkamer voor de blauwgrijze roodstaartjes, hoe staat het er mee en heb je nog poppen kunnen vinden en doen de gene die je al hebt al wat, het is toch min of meer de tijd nu?
                        Alles verkocht in 1 keer aan een liefhebber. Ik zag het niet zitten met die vogels en gooi alles op de Mozambiqueen. Ik heb nu een blauwe pop, een soort gele man en daar de ouders van. Dat vond ik leuker dan blauwgrijze roodstaartjes dus die heb ik opgegeven en goed geplaatst bij een kweker die het dolgraag wil proberen.

Voor mij is het nu zaak om uit te zoeken hoe die afwijkingen vererven en wat het zou kunnen zijn. Daarvoor heb ik alle ruimte nodig. Heb nu echt zoveel mozambiquen dat je oren er van gaan zoemen soms. Dat leek me niks voor de blauwgrijze roodstaartjes. Die waren wel begonnen met nesten en die maken ze nu elders gewoon af

Opmerking

Zat net even bij de vogels en ik geloof dat het gaat beginnen hier. De gele gevlekte man voert EINDELIJK zijn wildkleurpop en er ligt overal katoen door de kooi. Ook trekken ze samen aan een nestmandje. De blauwe pop inspecteert nestjes, de man ook en haar man danst voor haar met opgericht kuifje dus ook die beginnen na 1 dag al wat te doen.

Ik hoop dat die vogels relaxed blijven maar daar heb ik goede hoop op. Bij allebei is de pop erg dominant en de man heel voorzichtig met haar.

Zou leuk zijn als het lukt want dan weet ik al iets meer over de vererving van de gekke mozambiquesijzen uit mijn collectie . Afwachten dus maar.

Opmerking

Dat is dan weer lekker met jou, in een dag al met een nest bezig

Sommige doen er een jaar over om te koppelen.

Nee, ik ben blij voor je, kunnen we misschien wat opsteken van dit erfelijksheidsproject.
                            Groeten Michael

Opmerking

Dat is dan weer lekker met jou, in een dag al met een nest bezig

Sommige doen er een jaar over om te koppelen.

Nee, ik ben blij voor je, kunnen we misschien wat opsteken van dit erfelijksheidsproject.
                              Ik mag toch hopen dat je blij voor me bent LOL De koppels zitten al langer samen hoor. De gele bonte al sinds 6 september. Dat andere koppel is zelfs een zelf uitgekozen koppel. Zij moest haar eerste man niet en heeft nu zelf een man uitgekozen waar ze al een tijd bij zit. Die twee kennen elkaar dus ook al weer een tijdje. Ik denk wel dat ze allemaal zullen beginnen binnenkort als dit zo doorgaat. Ze zitten nu op 15 uur licht bij ongeveer 18 graden. Dat bevalt ze wel geloof ik. Elke dag badwater en heel langzaam eens in de 3 dagen wat eivoer nu. Dat koppel dat vandaag bekte heb ik sinds afgelopen week enkele pinkies en buffalo gegeven. Zeer weinig, 4 stuks om de dag per vogel.

Er kan makkelijk nog vanalles mis gaan.

Weet jij hoe lang na bevruchting een pop nog bevruchte eieren kan leggen? De man is er 3 dagen uit en ze is nu begonnen met leggen. Ik durf hem er toch niet bij te zetten heb ik net besloten. Zij heeft nu meer interesse in haar ei dan de vorige keer nl.

Opmerking

Ik ben natuurlijk erg blij voor je.

Sinds kort weet ik pas dat van 1 paring(moet het wel meteen goed zijn gegaan) je gewoon 3 a 4 bevruchte eieren kan krijgen, tot voor kort dacht ik dat de man per ei een paring moest geven.

Dus als je mazzel hebt zijn de eieren gewoon bevrucht, je kan 1 nest even afwachten.
                                Groeten Michael

Opmerking

Working...
                                X