Mededeling

Collapse
No announcement yet.

twee vraagjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• twee vraagjes

1: wat is het duidelijke verschil tussem mozambiquesijzen en geelbandmozambiquesijzen?
    2:ik heb mozambiqeuen altijd koppelsgeijs gekocht en dit ging prima,nu had ik nog een losse pop en heb hier vanmorgen een man bij gekocht.
    nu jaagt de pop de man nogal op is dit normaal in het begin of niet?

Dat jagen zegt dat de pop in broeddrift is. Tenminste, hier is dat zo. Als hier de pop op de man gaat jagen heb ik binnen enkele dagen eieren. Het is nu voor de meeste mozambiquesijzen ook het begin van het broedseizoen. Jij hebt ze buiten geloof ik dus dat gaat niet werken zo.

Opmerking

als ik ze binnen rond de 15 graden zet is het dan wel mogelijk markx

Opmerking

The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Deze bijvoorbeeld:http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=7279

Groeten Michael.
          Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door josmo
            1: wat is het duidelijke verschil tussem mozambiquesijzen en geelbandmozambiquesijzen?
            2:ik heb mozambiqeuen altijd koppelsgeijs gekocht en dit ging prima,nu had ik nog een losse pop en heb hier vanmorgen een man bij gekocht.
            nu jaagt de pop de man nogal op is dit normaal in het begin of niet?
            Wat bedoel je met geelbandmozambiquesijzen?
            er is maar 1 soort mozambiquesijs met verschillende ondersoorten.
            Geelband heb ik nog nooit van gehoord.
            mvg,
            Kingfisher
            Mvg,
            Kingfisher.

Opmerking

ik was zondag op een vogelbeurs en wilde dus een man kopen.
              nu zaten er bij een handelaar "volgens mijn"4 mannen maar hij zij dat dit zeldzaame geelband mozambique sijzen waren waarbij de pop ook geen halssnoer heeft zeg maar en dus veel op de man lijkt was hoe hij het uitlegde vandaar de vraag ik had er ook nog nooit van gehoord.

Opmerking

waarbij de pop ook geen halssnoer heeft zeg maar en dus veel op de man lijkt
                mijn

Opmerking

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                    Josmo

Dit komt omdat U twee verschillende ondersoorten hebt.
                    Nee hoor, dat kan wel zo zijn, dat weet ik niet, maar het hoeft zeker niet. Mijn vogels jagen enorm vlak voor er eieren komen. Ik denk dat ze dan de man testen. Ik heb op dit moment 2 koppels in de leg en bij allebei wordt er nu door de pop op de man gejaagd.

Josmo, zoals Serinus zei gaat het niet vanzelf en van een leie dakje soms. Hier is het echt heel goed opletten want als ik een dag niet oplet of niet naar de vogelkamer ren als er een door ons inmiddels "dodenzang" genoemd geluid is kan ik een pop verliezen. Man en pop gaan bij het ene koppel prima samen en doen alles goed terwijl een ander koppel ala minuut in oorlog kan raken. Ik heb ze dus met 2 kooien aan elkaar en een deurtje ertussen. De pop of man kan dus wegvluchten naar een andere kooi. Zit de man op de pop te hakken en te jagen en gaat zij naar de bodem dan gaat de schuif dicht sinds kort wat goed helpt. Dan zingt de man non stop loeihard en dan weet ik dus hoe laat het is. Bij een dominante pop mag de man hier niet zingen en dus zin zeer luid zingende mannen die bij een broedse pop zitten hier een alarmbel.

Dus weet waar je aan begint en zet ze niet in een kleine broedkooi zonder toezicht. Zeker niet als de pop nu al op de man jaagt en ze elkaar net kennen.

Opmerking

Hallo,

Josly;
                      Wanneer men voor sommige Oosterse serinus site's bepaalde vertaalsoftware gebruikt kan het gebeuren dat het woord geelband voorkomt bij de mozambiquesijs.

Opmerking

Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Ik denk dat ik twee soorten heb. De ene groep van 3 zingt totaal anders dan de andere 3. Ik heb twee mannen die veel feller geel zijn en iets groter, vader en zoon. Een man die heel klein en minder fel geel is en 2 poppen die behoren bij de kleinere man. De kleinere man zingt totaal anders dan de andere twee. Ook heb ik een pop die bij de grotere familie hoort. Zij heeft wel de keeltekening en is gekoppeld aan de grote felgele man. Er was hier een kweker en die zei me nog nooit zulke felgele grote "normale" mozambiquesijzen te hebben gezien. Ik vond ze zelf ook al bijzonder mooi en een stuk feller en groter. Ze gedragen zich ook veel feller en ik heb een van die mannen aan een "normale" pop gekoppeld maar hij heeft geen enkele interesse. Andersom ook niet. Wel in zijn moeder die ook groot en fel geel is.

Dus ik krijg een donkerbruin vermoeden dat ik hier met twee ondersoorten te maken heb. De mutant komt uit de grote felgele familie en wil niks te maken hebben met popjes van Serinus mozambicus als in de standaard vogel. Hij wil alleen zijn moeder.

Opmerking

Grote man en grote pop, hun zang is luider en gevarieerder:

Opmerking

Normaal koppel waarvan de man met zeer vreemde klankbuigingen zingt en lang zo hard niet. De kleur van de poten is ook totaal anders.

Opmerking

Working...
                              X