Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• help!!!

Ik zit met een probleem, we wilde dit weekend de goulds naar binnen doen, komen we gister in de voliere wat zien we in de broedkastjes...eitjes.
    Wij balen, de hele boel winddicht gemaakt. Komen we vanmorgen bij de voliere,ligt het vrouwtje dood op de grond. Het mannetje zit de hele tijd in het kastje en jaagt de andere vogels weg. Wat moet ik nu doen??? de eitjes weghalen??? help!!!

Nestje weg halen ,anders ligt het mannetje binenkort ook dood.
    Je had eigenlijk gister al het nestje weg moeten halen.

Opmerking

Nestkastjes zijn bij deze weggehaald, nu ga ik ze naar binnen doen.

Opmerking

jammer van het popje, maar nu niets meer aan te doen,
        de nestkastjes hadden dan eigenlijk na de laatste ronde moeten weggehaald worden

Opmerking

Wij hebben alle goulds in 1 voliere dit was de eerste ronde want de vogels zijn allemaal net 1 jaar oud.

Maar om ze buiten in deze kou te laten kweken leek ons geen goed idee.

Voor de duidelijkheid dit waren onze eerste eitjes.

Opmerking

Al zijn het de eerste eitjes ,,dat maakt niks uit ,voor gold's is het al te koud om in een volliere te broeden.
            De nestjes in april/maart in de volliere en in september er weer uit ,dan hebben ze kans genoeg om te broeden.

Opmerking

zo laat op het jaar beginnen is wel om problemen vragen...

Opmerking

duhh !!!! beter lezen!!!!!!!!! het is niet bewust gegaan!!!!! brillen op !!!!

Opmerking

Volgens mij wordt er niks verkeerd gezegd toch?
                  Dit is gewoon het advies wat iedereen je geeft.

Je kan overigens heel goed beginnen met kweken van goulds in september of oktober maar dan moet je ze echt in een verwarmd hok houden.

Opmerking

Dag Polly. Kan je goed begrijpen. Dit gebeurt soms op ogenblikken dat je het niet verwacht en dan valt er niet veel meer aan te doen.
                    Het beste is om alle nestgelegenheid weg te nemen en pas terug aan te bieden in april.
                    Overigens is het belangrijker om tijdens de winter een paar uur extra daglengte te geven door kustlicht, dan bij te verwarmen. Het spreekt voor zich dat de goulds reeds geruime tijd (meerdere maanden) aan ons klimaat gewend dienen te zijn.
                    Oplettendheid in het begin, maar na een paar jaar beschik je over prima aangepaste goulds.

Opmerking

Heren/Dames,

Allereerst bedankt voor de tips en adviezen.

ter info.

Mijn vogels zaten vanaf mei buiten, ik heb mij dacht ik redelijk laten informeren wat betreft het buiten houden van goulds.

Nu staat de voliere onder mijn veranda met alleen de voorkant de bovenkant en 1 zijkant met gaaspaneel, de rest zit dicht met plaatmateriaal, aan 1 zijkant zit een nachthok, extra verlichting is aangebracht door middel van tijdschakelaar geregeld.

Nu was het mij niet de bedoeling om al te gaan kweken met de goulds, maar ik had er wel 2 nestkastjes in voor 1 koppel zebravinkjes (achteraf gezien dom maar ik stel mijn vraag hier niet om daar op bekritiseerd te worden).

Ik vind het namelijk erg vervelend als mensen er vanuitgaan dat ik er bv al 3 rondes op heb zitten en bewust buiten wil kweken met goulds.

Ik kan het ook verkeerd lezen en als dat het geval is sorry daarvoor.

Nu nog een vraagje aan Romain, ik dacht eerlijk gezegd dat goulds niet onverwarmd in de nederlandse winter konden, maar ik begrijp uit jou verhaal dat dat wel kan?

Lijkt mij wel erg leuk, ik ben ondertussen wel bezig om dezelfde voliere die ik buiten heb ook binnen te maken, broedblokken zijn toch niet echt mijn ding.

Groeten Polly.

Opmerking

Zelf heb ik gedurende meerdere jaren goulds onverwarmd overwinterd.
                        Wel in een buitenvoliere met aansluitend nachthok. Dat nachthok was geisolleerd maar bij hevige vorst vroor het ook lichtjes binnen.
                        In het nachthok werd er bijgelicht, zodat de dagen ongeveer 11 uur lang waren in de winter, dit vooral om de vogels de kans te geven om wat langer voedsel op te nemen.
                        Succes en groeten Romain.

Opmerking

[QUOTE=romain;69617]Het beste is om alle nestgelegenheid weg te nemen en pas terug aan te bieden in april.[QUOTE]

Dat ligt er natuurlijk aan wanneer je wil kweken. Wil je van april tot augustus kweken kun je dat doen, maar wil je in de wintermaanden kweken gaat dit ook prima met een goed verwarmd hok.

Dan zal je ook het aantal lichturen op moeten krikken tot 15 a 16 uur per dag.

Ik kweek 's zomers met 5 koppels in de buitenvoliere en in de winter met 8 koppels in het verwarmde binnenhok.
                          Zo heb je er het hele jaar plezier van

Opmerking

Ik heb al jaren goulds in de buitenvoliere, met een vorstvrij gehouden nachthok (waar ze best wel veel gebruik van maken).
                            Ik hang mijn nestkasten meestal zo rond begin april in de voliere en het nachthok.
                            De goulds vallen bij mij meestal in maart/april massaal in de rui. De eerste gouldnesten heb ik dus pas vanaf juni/juli.
                            Ook heb ik de laaste nesten eind september weggehaald en daarbij waren er ook weer eitjes, maar gelukkig nog geen jongen.
                            www.vogeltuin.webnode.nl

Opmerking

Ik heb een binnen volliere ,maar laat de vogels toch alleen maar in het voorjaar/zomer kweken.
                              Ook als er niet wordt gekweekt heb ik plezier van mijn vogels !!!

Opmerking

Working...
                              X