Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ervaring met binsenastrilde

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Ervaring met binsenastrilde

Hallo!

Aangezien in vandaag 2 binsenastrilde heb gekregen
    en wel weet hoe ik ze moet verzorgen
    vraag ik me toch nog af of hier mensen ervaring hebben met deze vogeltjes en nog wat leuke/handige tips hebben.

hoe ik ze kan verwennen enzo en welke bodembedekking en atributen ze het fijnst vinden en wat niet.

ik ben namelijk super blij met mn vogeltjes
    het is een koppeltje en ik heb ze Horus en Ibis genoemd.

Oja en ze zitten in een ruime binnen kooi.

Alvast bedankt!

Groetjes

3 Zebravinkjes
    7 diamantduifjes
    2 Engelse grasparkieten
    2 Chinese dwerg kwartels

Lieve Vink ik mis je nog elke dag!

binsjes

hallo ayurveda,

mag ik vragen (uit nieuwsgierigheid) welke kopkleur de binsen hebben, rood of oranje?

verder,

je kunt ze ''verwennen'' door ze af en toe eens een stengel trosgierst te geven, en af en toe eens wat vogelmuur, of appel.

op de bodem van je kooi kun je beukensnippers, of voliere zand leggen, volierezand heeft als nadeel dat het tussen de naden van de kooi kan gaan zitten, maar het word niet zoals beukensnippers uit de kooi gemikt.

verder kun je de kooi wat aankleden met wat groens, of kunstgroen.

hoe groot is de kooi trouwens? mag wel redelijk groot zijn.

trapjes, belletjes enz kun je allemaal achterwege laten, daar hebben ze niets aan.

als voedsel moet je een goed tropenmengsel geven, aangevuld met wat eivoer, en zo af en toe een buffalo'tje vinden ze ook geweldig, verder natuurlijk grit en maagkiezel, en zoals gezegd zo af en toe wat groenvoer.

dagelijks een fris badje is ook erg fijn voor je pietjes

hoop dat je er iets aan hebt,

Kris
    Groet'n uut Drenthe

Opmerking

Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

kolonie

binsen zijn echte kolonie vogels, ze zitten graag met velen bij elkaar, ze volgen elkaar ook door de voliere met alles. ik heb er 6 en ze bouwen graag en veel nestjes. ik heb op de bodem stro liggen en dat gebruiken ze om nesten te bouwen, ze zijn altijd wel aan het slepen. badwater zijn ze gek op, zomers in het weekend geef ik het wel 6 keer per dag, en elke keer gaan ze er weer in. kortom een heel leuk vogeltje. bij mij zitten ze in de voliere buiten,afgelopen zomer had ik er 5 jongen van, nu nog een nestje met 4 jongen. hoop dat ze het halen, het word rap kouder buiten.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Okeey
          bedankt voor de reacties!

ik voer ze idd met een goed tropisch voer, daarbij eivoer (of een mengsel waar dat al in zit) ze hebben nu (voor dierendag) een snoep stengel gekregen waar ze al druk aan hebben zitten eten en een klein bakje met wat insektenpate. ze hebben schelpenzand op de bodem en een badder bakje!
          ook heb ik er zon cocos nestje in gehangen.

hoe groot de kooi is weet ik niet precies, het is een gewone binnen kooi, geen voliere en ze hebben ruimte zat om lekker rond te fladderen.

ze hebben een rode kop (ik zal een foto toevoegen)

bedankt in ieder geval
          Bijgevoegde Bestanden

3 Zebravinkjes
          7 diamantduifjes
          2 Engelse grasparkieten
          2 Chinese dwerg kwartels

Opmerking

Mooie vogels, ze zien er erg goed uit! Gefeliciteerd met deze mooie beestjes.

Op de eerste foto, het wat oranje geval op de achtergond, is dat sepia? Het kan aan de foto liggen, maar zo te zien glimt dat nu. Dan zit het waarschijnlijk verkeerd om in de kooi. De achterkant is keihard en kan glimmen, de voorkant hoort rul en dof te zijn.
            Gewoon voor de zekerheid.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

Opmerking

dit is sepia met honing
              en hij glimt idd een beetje, volgens mij is dat door de foto.

3 Zebravinkjes
              7 diamantduifjes
              2 Engelse grasparkieten
              2 Chinese dwerg kwartels

Opmerking

Nog nooit gezien

Sepia met honing, wat zal het doel er van zijn? (Dat ze er meer van eten?) Koop je die zo in de winkel of smeer je die honing er zelf op? Lijkt mij eigenlijk niet nodig. Maar je hebt mooie vogels zo te zien. De afbeeldingen mogen best wat groter hoor.
                Zo bijvoorbeeld:

Vriendelijke groeten,
                Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Misschien ook even de nagels knippen, ik zie dat ze al scheef groeien en dat krijg je niet meer goed, gelukkig zijn het lichtkleurige nagels en kan je goed het "leven" zien, dus niet te kort anders krijg je een bloederige kooi.

Succes er mee, groeten Michael.
                  Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Ja die nageltjes idd, hebben ze al heel lang last van. bij de ene groeien ze helemaal gek gedraaid... Ik knip ze idd ook af en toe, zal het binnenkort weer ff doen en voor een zand hulsje zorgen

en die honing sepia, ach die hadden we zo binnen gekregen en ik vond ze gewoon leuk gekleurd
                    je hebt ook nog een groene met appel smaak en nog eentje haha

3 Zebravinkjes
                    7 diamantduifjes
                    2 Engelse grasparkieten
                    2 Chinese dwerg kwartels

Opmerking

Opmerking

bericht 02 oktober 2009:
                        Aangezien in vandaag 2 binsenastrilde heb gekregen
                        bericht 04 oktober 2009:
                        Ja die nageltjes idd, hebben ze al heel lang last van. bij de ene groeien ze helemaal gek gedraaid... Ik knip ze idd ook af en toe, zal het binnenkort weer ff doen en voor een zand hulsje zorgen

?????

. . . . en inderdaad zou een andere huisvesting geen overbodige luxe betekenen voor deze fraaie en levendige vogelsoort.

Wanneer deze vogels wat groter gehuisvest worden biedt dit meer gelegenheid om de inrichting van enige natuurlijke kenmerken te voorzien.
                        Het gevolg daarvan is dat de vogels veel meer van hun natuurlijke gedrag gaan vertonen en dat vormt mijns inziens een enorme meerwaarde aan het houden van vogels.
                        Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Nou weet je wat het is, ik woon nog thuis en mag van mn ouders geen vogels in huis. De vogeltjes staan dus op mn werk (in de dierenwinkel)

Als ik strax een eigen huisje heb ga ik zeker naar de mogelijkheden kijken!

3 Zebravinkjes
                          7 diamantduifjes
                          2 Engelse grasparkieten
                          2 Chinese dwerg kwartels

Opmerking

Opmerking

Working...
                            X