Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jonge goulds uit t nest

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Jonge goulds uit t nest

Ik heb een ''probleem'' met mn jonge goulds.

Als ze ongeveer anderhalve week oud zijn kruipen ze naar het invlieggat toe met als gevolg dat ze op de grond terecht komen en het niet redden.

Bij bijna alle nesten gebeurt dit wel met een paar vogels.
    Ik heb inmiddels 20 jongen op de stok maar er zijn er toch ook wel 15 op deze manier verloren gegaan.

Ik heb de gewone gouldnestkasten met de hoge instap en het lage nestgedeelte.

Wat zou ik hier aan kunnen doen?
    Misschien de halfopen tropenkastjes gebruiken?

Dit heb nog niet eerder gehoord. Er zal een oorzaak voor zijn dat de jongen er uit kruipen. Kan er luis zitten?

Een andere oplossing als je nu nog jongen hebt; het kastje een kwartslag draaien zodat ze nooit bij het invlieggat kunnen komen. Dan hopen de ouders doorgaan met voeren.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Bloedluis is het niet, dat hou ik heel goed in de gaten.
      Ik heb nu geen jongen meer maar ik zal het onthouden.

De oudervogels bouwen de nesten zo vol dat het diepere gedeelte eigenlijk geen nut meer heeft, dan kunnen de jongen zo naar het gat toe kruipen.

Volgend jaar ga ik in broedkooien kweken dus ik denk dat ik dan toch maar voor de halfopen kastjes ga.

Opmerking

Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Nee dat hou ik allemaal heel goed bij, de vogels hebben nooit lange nagels.
          Ik heb wel eens bloedluis gehad maar dat is het in dit geval zeker niet.

Opmerking

Working...
          X