Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Prachtvinken en buitentemperatuur!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Prachtvinken en buitentemperatuur!!

in vorstvrij , tochtvrij en vochtvrij nachthok zouden kunnen :
    oranjekaakje
    sint helenafazantje
    teugelastrilde
    blauwgrijs roodstaartje
    bandvink
    roodkopamadine
    rijstvogel
    zilverbekje
    loodbekje
    witkopnon en andere nonnen

en er zullen er nog wel wat meer zijn even google gebruiken voor de andere
    nieuwe website

Opmerking

Ik heb heel wat jaren o.a. goudbuikjes, oranjekaakjes en blauwfazantjes buiten gehouden, ook nog de laatste winter.
      Met vorst hebben deze vogeltjes geen problemen, het is de combinatie van vochtige kou en wind die ze kwaad kan doen.
      Als ze overdekt en uit de wind kunnen zitten, kan het prima.

De tropen zijn bij nooit het nachthok in geweest, ze sliepen altijd in een nestje of tussen de planten, de klimop tegen de achterwand was favoriet.

Uiteraard alleen vogels die het gewend zijn, niet nu nog tropen naar buiten doen, daar zijn de nachten al te fris voor.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

Maar als ik nu vogels moest kopen en ik zet ze dan in hun nachthok dan zou dat geen probleem mogen zijn??

Opmerking

Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

Dus ik kan uit de vorige berichten opmaken dat de meeste gangbare soorten prachtvinken geen probleem zijn. Want mijn voorkeur gaat naar de diamantvink, driekleurpapegaai amdine, binsenastrilde, binchenow, ceres.

Opmerking

De vogels die jij opnoemt zijn volgens mij allemaal Australische prachtvinken.

Aangezien er al sinds de jaren 60 of 70 een exportverbod geld voor deze vogels in Australie zal je niet gauw import kunnen kopen.

Er worden er genoeg aangeboden die ook wel winterhard zullen zijn.

Maar waarom nu nog perse je voliere aanvullen nu de winter voor de deur staat? maar ja ik geloof dat je je zinnen er al op gezet, het is jouw beslissing.

Maar denk ook eens aan de vogels. wat het beste is voor hun gezondheid.

Groeten Michael.

ps. zag ik dat je ook een perupaapjes had gekweekt dit jaar, woon jij toevallig in Antwerpen?
              Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Ik wil de vogels niet speciaal aankopen voor de winter nog. Het is gewoon een idee waar ik mee in men hoofd zit. Maar ik denk dat ik maar wat ga wachten tot volgend jaar.

Ik ben inderdaad van antwerpen en we hebben al eens met elkaar aan het mailen geweest.

mvg

Opmerking

Heren, ik lees hier niets over de gouldamadines is dat omdat die niet buiten kunnen? of omdat men er niet aan gedacht heeft?

Ik weet dat namelijk ook niet zeker, maar hoor toch wel dat sommige mensen met succes goulds buiten houden.

Opmerking

De diamantvinken hebben bij mij vorige winter ook probleemloos onverwarmt buiten gezeten. Ze hebben in totaal misschien 10 nachten binnen gezeten. Vlucht staat wel beschut en van de grond af, is droog en tochtvrij.

Opmerking

In de afgelopen winter hebben bij mij alleen buiten gezeten: bruinruggoudmussen, blauwkopblauwfazantjes terwijl ze wel een nachthok tot hun beschikking hadden. De paradijswida ging ook niet het nachthok in, maar die heeft het niet overleefd.
                      De andere vogels zijn af en toe wel in het nachthok (vorstvrij gehouden) te vinden: binsen, driekleurpapagaaiamadines, splendids, japanse meeuwtjes). De gouldamadines zitten relatief gezien het meeste in het nachthok. Ook in andere jaargetijden brengen zij veel nachten in het nachthok door. Ook broeden zij hierin meer dan in de buitenvoliere.
                      www.vogeltuin.webnode.nl

Opmerking

goulds

bij mij zitten de goulds 's winters ook gewoon buiten wel heb ik een verwarmd binnenhok ong 12-15 graden ik kweek nl in de winter met de goulds
                        de jongen gaan in het voorjaar in de buitenvlucht en die harden dan mooi af en kunnen dan het gehele jaar buiten.de vogels waar ik niet mee kweek kunnen dan ook gewoon naar buiten .
                        arjan

Opmerking

Hallo,
                          Ik heb goulds buiten zitten,maar wel met een vorstbegrenzer dat betekend dat het water niet bevriest 6,7 graden.Diamantvink een prachtige vogel maar in het kweek seizoen is het geen lieverd in de voliere.mvg Janita.

Opmerking

Hallo
                            Ik heb hier sint helena's, kleine cuba vinken, tijgervinken, bichenows en ander eerder genoemde soorten zitten.
                            Tijgervinken is voor mij een gokje. Ik heb ze bij iemand gehaald die ze koud had zitten. Ik heb een nachthok met vorst beveiliging( kachel die de ruimte verwarmd tot hooguit 5 graden.)

Opmerking

Ik moet zeggen dat ik er van verschiet dat deze soorten niet echt verwarming nodig hebben (buiten voor winterkweek dan). Als je in boeken leest over prachtvinken staat er altijd dat ze verwarming nodig hebben. Daardoor heb ik nooit de intentie gehad om prachtvinken te houden. Ik kan ze geen verwarming aanbieden. In de toekomst ga ik me zeker wat meer toeleggen op prachtvinken.
                              Maar hoe zit het nu eigenlijk met kapoetsensijzen. Want hiervan word ook altijd gezegd dat ze in de winter verwarming nodig hebben??

Opmerking

Working...
                              X