Mededeling

Collapse
No announcement yet.

grijs roodstaartje of blauwfazantje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• grijs roodstaartje of blauwfazantje

welke vogel is het sociaalste tegenover andere kleinere tropen zoals helenafazantjes-dornastrildes-oranjekaakjes-goudbuikjes-cubavinkjes.
    het blauwgrijs roodstaartje of het blauwkopblauwfazantje.
    wat is jullie ervaring?

Hallo Josmo. Voor deze vraag moet ik wel meer dan 40 jaar terug gaan in mjn geheugen. gingen bij mij prima samen. Ligt natuurlijk ook aan de grootte van het vogelverblijf. Groet, kees Nieuw Zeeland.

Opmerking

Kan beiden. Zelf vind ik het blauwgrijsroodstaartje iets verdraagzamer. Sommige blauwfazantjes kunnen fanatiek zijn maar meestal gaat het goed. Blauwgrijze roodstaartjes zijn helaas bijna niet meer te vinden.

Vr. gr.

Wim

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Bullfinch
        Blauwgrijze roodstaartjes zijn helaas bijna niet meer te vinden.
        ach, het lukte marx ook
        Groet'n uut Drenthe

Opmerking

nou, blauwgrijze roodstaartjes in broedconditie moet u toch niet onderschatten hoor.Heb momenteel 1 nest met jongen en 2 nesten met eieren.Eens aan broeden zijn het naar mijn mening minder verdraagzame vogels dan blauwfazantjes.Mijn blauwfazantjes laten de andere vogels gerust als ze broeden.
          Wat betreft dat moeilijk vinden; op marktplaats staan er weeral te koop.
          In Zwolle was er koppel te koop voor 150 en koppel voor 200.Het zou mij echt niet verwonderen dat 1 van die koppels ondertussen is aangeboden op marktplaats voor wel heel hoge prijs(300)
          Dat is het spijtige van onze sport, meer en meer mensen doen het voor geld uit te kloppen, maar sorry dat is andere discussie.
          Bij mij zijn de blauwfazantjes dus een stuk socialer in broedperiode dan de blauwgrijze roodstaartjes

Opmerking

het moeilijke aankomen vind ik niet zo'n probleem er zijn meerdere vogels waar zeer moeilik aan te komen is maar dit is me uiteindelijk ook gelukt aleen een koppeltje goudbuikjes is nog niet gevonden.
            het probleem is dat ik naast de nog te zoeken goudbuikjes nog maar plaats heb voor een soort omdat ik de andere plekken opgevult heb met andere soorten en ook nog plek over wil houden als ik eventueel jongen krijg van een van de koppels.
            dus ik vind het blauwkopblauwfazantje en de blauwgrijze roodstaart heel erg mooi maar ik vind het moeilijk om een keust te maken tussen deze twee soorten.
            maar het gaat een beetje gelijk op lijkt het!

Opmerking

ja, hier zijn de goudbuikjes vriend van iedereen.Indien je die zoekt stuur mij dan maar een persoonlijke mail.

Opmerking

Bij mij zitten de blauwkopblauwfazantjes ook gewoon in de voliere bij alle andere vogels. Gaat prima!

Opmerking

Working...
                X