Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eitjes goulds onbevrucht!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Eitjes goulds onbevrucht!

hallo beste vogelliefhebbers

ik heb een aantal gouldamadine
    waarvan 1 vast koppel rdpb blauwe man
    zw pb pop .

al 4 rondes gedaan maar elke keer onbevruchte eieren
    hoe zou dit komen

1 meeuwen broed
    2 blauw gouldamadine bevrucht niet
    of? ik zou echt geen idee weten
    vorig jaar ook 2 rondes ook onbevrucht
    maar ik heb wel een paring gezien

groet edwin

re-actietje

Tja dat is niet zo 1,2,3 te zeggen waar dat aan ligt.

1. Klikt het koppel goed met elkaar?
    2. Zitstokken, zitten die goed vast?
    3. Zijn de nagels niet te lang?
    4. Man of Pop is onvruchtbaar? (Man of Pop omwissenlen en opnieuw een poging doen. Of het hele koppel wegdoen en een ander koppel aanschaffen.)
    Een paring wil nog niet zeggen dat je dan ook bevruchte eieren zult hebben. Het moet zowel bij de man als de pop goed zitten.
    5. Krijgen ze de juiste voeding? Goede tropenzaadmengeling en grit - maagkiezel enz.
    6. Meeuwenbroed, daar hoeven ze niet onvruchtbaar van te zijn.
    7. Ga wat zaken na en trek je conclusies. Niet te lang mee klooien. Er zijn er wel meer in de aanbieding.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Aangepast

Edwin,

In het algemeen kan je stellen dat afkortingen in een geschreven tekst het bericht niet makkelijker leesbaar maken en het geeft ook de indruk dat de schrijver zich er "met een Jantje van Leiden" vanaf wil maken (niet persoonlijk bedoeld, slechts in het algemeen.

Groet,

Opmerking

Als het dan echt niet lukt moet je inderdaad eens aan een ander koppel gaan denken. Het wil niet zeggen dat deze 2 vogels geen jongen met een andere vogel kan krijgen.

Als je nu voor allebei de vogels eens een andere partner zoekt (ik zou er dan 2 nemen waar je 100 % zeker bent van natuurbroed) en deze genoeg tijd gunt. Misschien lukt het dan wel!

Opmerking

Working...
        X